Ik moet in mijn nieuwe 2e hands auto r.o.n.90 loodvrije benzine tanken hoe heet dat aan de pomp?

is dat super
help

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
3.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag voor de zekerheid even binnen bij de shop.

Het beste antwoord

Tegenwoordig is alle benzine aan de pomp loodvrij. Dus je kan alles gebruiken wat in Nederland aangeboden wordt :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Die van mij heet Euro loodvrij ook aan de pomp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Nederland/europa hebben we alleen 95 en 98, dus dat heet niet aan de pomp.

90 is lager dan 95 voor benzine, kortom als je dan wat anders erin moet doen zou je moeten kiezen voor 95 en zeker geen 98 nemen.

Het schijnt voor quads ook gebruikelijk te zijn.

hoewel ik verder ook wel lees dat aangezien je loodvrije benzine moet gebruiken je ook de loodvrije 95 kan gebruiken.

Toegevoegd na 2 minuten:
volgens het wetenschaps forum is het minder erg als je hoger tankt terwijl je lager nodig hebt, ipv andersom.
13 jaar geleden
Dit komt rechtsreeks uit een andere GV-vraag.

Normaal loodvrij—91 RON
Euro loodvrij—95 RON
Super (plus)—98 RON
LPG—104-108
Alcohol—111 RON

Volgens mij kun je gewoon Euro 95 tanken.
Normaal loodvrij wordt bij mijn weten niet meer verkocht.

Toegevoegd na 3 minuten:
Wat ze vroeger super noemden (loodhoudend) heet tegenwoordig dus Super (plus) en is 98 RON (loodvrij), en ook duurder dan Euro 95. Nogmaals: je kunt volstaan met Euro 95.