Waarom zijn de wegen in België zo slecht?

Gisteren teruggereden vanuit Frankrijk, en in België in een wolkbreuk beland. Op zich geen probleem, maar de wegen daar zijn zo gigantisch slecht dat ik door spoorvorming en kuilen in de weg bijna tegen de betonnen middenberm klapte.
Hoe komt het dat de wegen daar zo vreselijk slecht zijn? Hebben ze geen goede wegenbouwers? Of is er gewoon geen geld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
7.2K

Antwoorden (5)

in belgie betaal je geen wegen belasting waardoor ze dus niet zoveel geld hebben in nederland om steeds nieuwe wegen te bouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is iets wat in de politiek geregeld moet worden maar in België zijn ze alleen maar aan het bekvechten over waalde en Vlaanderen en wat daar nou mee moet gebeuren.
Ook is het daar in de politiek al een flinke tijd een rommeltje.

Toegevoegd na 4 minuten:
Los daarvan loopt het al zo,n 20 jaar achter en zeker met de strenge winter van afgelopen jaar is de kwaliteit hard afgenomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onderhoud van wegen is in België meer een ondergeschoven kindje dan in Nederland. Vlaanderen is bezig met een forse inhaalslag, maar er moet nog veel gebeuren.
Wallonië loopt nog veel verder achter.
de reden: gebrek aan geld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is een oud zeer
het enige probleem is dat men altijd aan lapwerk doet...
slechte weg....putje dicht enz. in plaats van de feiten vóór te zijn.
Er zijn behoorlijke plannen ... maar wanneer die inhaalbeweging gestalte krijgt? Vraagteken...

Maar men kan niet spreken over België in dit geval
De wegenwerken zijn een federale bevoegdheid en wordt betaald door de gewesten. bv.Vlaanderen

Toegevoegd na 23 minuten:
Het is mij dit jaar wel opgevallen dat de kleinere wegen er in Duitsland dit jaar ook slecht bij liggen.
(in NL ben ik dit jaar niet geweest op Zeeuws Vlaanderen na)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ze behalve het geld ervoor ook geen goede wegenbouwers hebben.
misschien kunnen de werkloze wegenbouwers uit nederland solliciteren in belgie (hihi)