Ik wil graag op vakantie naar het Midden Oosten. Wat is een veilig en goedkoop land? Wat is een goede en goedkope reisorganisatie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
2.2K

Het beste antwoord

Dit land, dat jij zoekt : goedkoop en veilig..., zal je niet vinden in het Midden Oosten. Een goedkoop land is bijv. Egypte, en het is ook best veilig, zolang je maar geen domme dingen doet als in je eentje als vrouw een lokale markt opwandelen in een korte broek en een topje, of een auto huren en de woestijn in trekken als stelletje.
Het veiligste land dat ik er ken, is Dubai, en sinds de crisis zijn de prijzen daar enorm gezakt, omdat er gewoon veel minder toeristen heen gaan. Er is veel te zien en te doen, maar dan moet je wel even wat lezen over Dubai, anders veroordeel je jezelf tot een all-in- 'reservaat', en dan kan je net zo goed naar Mallorca vliegen.
Ook een bezoek méér dan waard is Jordanië : ook hier weer je gezonde verstand meenemen, maar een bezoek aan de stad Petra is een geweldige ervaring, en vanaf de Jordanische kant naar de Dode Zee gaan is een heel mooie tocht, die je kunt combineren met een overnachting in de woestijn, iets, dat je ook nooit meer zult vergeten. Zulke tochten worden vanuit de betere hotels georganiseerd, en zijn echt een aanrader...

Wees je goed bewust, dat je in deze landen conservatief gekleed dient te gaan : lange rokken en wijde blouses met lange mouwen : dan schreeuw je iets minder 'tourist', en word je minder hardnekkig achtervolgd door verkopers van allerlei goed-bedoelde souvenir-onzin-dingen, want die kennen de mooie plekjes, die je als buitenlander bezoekt, natuurlijk óók....

Ik zou eens kijken op de sites van de reisorganisaties, die wat meer op avontuurlijke bestemmingen gericht zijn, zoals Djoser ed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Jordanië is een mooi land, waar je als toerist prima terecht kan.

Voor de beste aanbiedingen kun je het beste even zelf op internet kijken. De prijzen van reizen veranderen nogal eens en zo ook wie de goedkoopste is.

Als je reist met de bekendere grotere reisorganisaties, zit er qua kwaliteit niet zoveel verschil meer tussen de verschillende organisaties.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Je vermeldt niet of je met een groepsreis mee wilt of op eigen gelegenheid wilt reizen.

Jordanië en Oman zijn veilige en relatief goedkope landen in het Midden-Oosten om naar toe te gaan.

Mocht je aan een groepsreis denken, dan zou je kunnen denken aan Djoser of Sawadee.

Mocht je individueel willen reizen, dan kun je uiteraard veel goedkoper uit zijn, omdat je dan zelf los je ticket, je hotels en je autohuur kunt selecteren.

Gewoon even op internet zoeken.

En alvast een fijne vakantie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij zijn naar Syrië, Libanon en Jordanië geweest (met Djoser) en ons beiden zijn Syrië en Libanon het beste bevallen. Jordanië juist helemaal niet.