Kun je in Kayseri 's middags eten tijdens de Ramadan?

Ik ga naar Kayseri. Dat is de meest islamitische stad in Turkije. Op het moment dat ik daar ben, is het volop Ramadan.

Ik wil natuurlijk de moslims niet voor het hoofd stoten, maar ik zou toch graag wel wat eten tussen de middag.

Is dat mogelijk? Zo ja, waar en hoe?

Cryofiel
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
cryofiel gaat in de zomer naar Turkije??? Ga je Thermofiel worden?

Het beste antwoord

Ja, als gast kun je daar tijdens de ramadan gewoon eten. Specifiek hebben wij hiernaar geinformeerd omdat wij daar tijdens de ramadan een rondreis gaan maken.

Mede om reden dat mijn vrouw diabeet is en zij op gezette tijden moet eten, hebben wij hier specifiek naar geinformeerd.. Geen enkel probleem is mij verzekerd. De Moslims zelf, eten dus tussen zonsondergang en voor zonsopgang Voor hen zijn het lange dagen in de zomer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Dan zullen we elkaar daar wel tegenkomen! Ik herken je wel aan je oren! ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fijne vakantie. Mooi land en veel te zien als je niet op je resort blijft hangen.
Cryofiel
13 jaar geleden
Resort? Ik zit deels in een hotel, deels in het huis van een journalist die in die periode zelf op vakantie is.

Andere antwoorden (3)

Hier een reisverslag van iemand die daar vorig jaar tijdens de Ramadan overdag zat te eten in een restaurant. Hij zat wel helemaal in zijn eentje :) Maar hij werd dus wel bediend.
escape
13 jaar geleden
Ik vond het daar inderdaad behoorlijk conservatief maar was daar lang, lang geleden. Ik denk dat je bij het busstation of bij het vliegveld ook tijdens de ramadan wel wat te eten kunt krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanner Moslims Ramadan hebben eten ze niet van 's morgensvroeg tot dat de zon weer onder gaat. Dat houd niet in dat ze ook niet werken.
Als jij in een restaurantje zit krijg je natuurlijk je eten want jij doet niet aan de Ramadan.
Meestal begint het na zonsondergang gezellig te worden wanneer ook de bevolking weer kan gaan eten.
Goede reis.