Van de zomer vlieg ik naar Azië, business class. Ik wil graag een joggingbroek aan. Maar kan dat in business class of sta ik dan voor schut?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
3.4K

Antwoorden (11)

Ik kan me er wel wat bij voorstellen dat het geen gepaste kleding voor in een business class, maar zelf ben ik toch van mening dat iedereen lekker aan moet doen wat hij of zij lekker vind zitten en als je zo ver moet vliegen kan een joggingbroek lekker comfortabel zijn, dus ik zeg, doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat staat wel gek. Uiteraard kan je dat besluiten te negeren. Het zal gewaardeerd worden als je je passen kleedt, en dus een nette spijkerbroek of pantalon aan doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon aandoen waar jij jezelf prettig bij voelt.
gewoon een soort jogging broek nemen die er wel een beetje netjes/stoer uitziet.
niet zo`n huispak broek dat staat wel wat raar.
13 jaar geleden
Je hebt keurig uitziende joggingbroeken, en verder als je niemand hindert, mag je aan wat je wilt, zolang het maar niet aanstootgevend is.
Ik vlieg al jaren business class inclusief comfortabele joggingbroek, nog nooit een opmerking over gehoord.
Dus trek iets lekker comfortabels aan en geniet van je vliegreis. Goede reis toegewenst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een vliegtuig, geen concertzaal. En mensen die business class vliegen zijn gewoon mensen, die er ook graag een beetje comfortabel bijzitten in het vliegtuig. Sterker nog, er comfortabel bijzitten is het hele punt van business class!

Nee dus, je staat niet voor schut. Het klopt dat er veel zakenmensen vliegen met business class, maar ik kan je een geheimpje verklappen: die zakenmensen trekken hun nette pak uit zodra ze kunnen. Ze dragen hun pak niet als ze thuis zitten, als ze sporten, als ze slapen, als ze naar een feestje gaan of als ze 12 uur in een vliegtuig doorbrengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met je 2e alinea ben ik het helemaal eens, maar maatschappijen hebben echt wel een dresscode waar je je aan moet houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is natuurlijk ook wel een verschil tussen comfortabele kleding en ongepaste kleding. Een (uiteraard schone en hele) joggingbroek kan prima, terwijl ik teenslippers, korte broek en mouwloos shirt niet zou doen. Maar dat zou ik ook niet in economy class doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mij boeit het ook echt totaal niet wat iemand draagt, maar kijk eens naar mijn toevoeging op mijn antwoord. Daar staat wat niet mag bij Finnair.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@pukje, waarom zeg je +1, terwijl de teller bij Suzy nog steeds op 0 staat?
rebecca
13 jaar geleden
volgens mij mag pukje nog niet stemmen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pukje kan inderdaad nog niet stemmen. :)
Ik vlieg zelf ook geregeld business class en zeker bij de verre reizen trek ik makkelijke kleding aan. Bij nachtvluchten kun je je business class stoel min of meer ombouwen tot een bedje. Heeft dan totaal geen zin, om in het zondagse pak op zo'n bedje te liggen.

Hou het comfortabel voor jezelf. Dat is immers ook de reden geweest, dat je business class hebt geboekt?
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Ik weet dat de meeste vliegtuigmaatschappijen daar echt moeilijk over kunnen doen voor first en business class.

Quantas bijvoorbeeld met korte broeken, slippers/blote voeten en tshirts zonder mouwen.

Maar dat is meestal bij het inchecken. Als je eenmaal zit kun je je gewoon omkleden. Daar hebben ze bij mij nooit moeilijk over gedaan.

Als ik naar Honk Kong oid ga trek ik meestal een afritsbare broek aan. Als ik eenmaal zit zeggen ze erg weinig van.

Toegevoegd na 39 minuten:
Update omdat het om finair gaat. Dan mag het volgende niet:
- sportswear
- shorts
- beachwear
- tracksuits
- windcheaters

Een joggingbroek lijkt mij onder tracksuits vallen. Dus nee.

Maar zoals ik al zei, verkleed je gewoon op de wc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je er al aan gedacht om een jogging of andere makkelijke broek mee te nemen in je handbagage en je aan boord om te kleden? Zo doe ik het zelf altijd. Ga je toch netjes aan en van boord. Happy Landing!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook al is je portemonnee groot genoeg voor een prive-vliegtuig, dan nog zou je je joggingbroek aan mogen trekken.
En als je joggingbroek een 'Armani' logo zou hebben zou het dan wel kunnen?

Doe lekker wat je wilt. Ze laten je heus niet staan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil graag een toelichting op de min, ik ben het er namelijk niet mee eens.
er zitten veel vreemde snuiters in de bussiness-class dus ik zou me er niet te druk over maken. je kan natuurlijk ook een lekker zittende andere broek aan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet druk maken om wat andere mensen van je vinden of denken,lekker je joggingbroek aan!