Waarom betaal je voor een 1 pers kamer meer dan een 2 pers kamer in een hotel en?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede vraag! Vroeg ik me ook af..

Het beste antwoord

Omdat hotels liever hebben dat de kamer gevuld word met 2 personen als met 1 persoon.
In feite neemt 1 persoon meer ruimte in een hotel kamer in als 2 personen.

Als er 3 kamers in een hotel gevuld zijn met 2 kamers 1 persoon en 1 kamer met 2 personen.
Dan hebben de kamers met 1 personen allebei 1 bad, koelkast en bed nodig.
Terwijl de kamer die gevuld is met 2 personen samen doen het bad, de koelkast en het bed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik neem aan dat je per persoon bedoelt?
In beide gevallen heb je sowieso een kamer met bad en wastafel e.d. nodig. Voor twee personen heb je in principe geen extra ruimte nodig, alleen voor een extra bed of een groter bed. Je betaalt een standaardprijs voor de kamer, plus nog iets daarbovenop p.p. voor ontbijt e.d.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat die kamer ook volledig ingericht en schoongemaakt moet worden, en voor 1 persoon minder opbrengt dan met 2 personen. Hiervoor rekent men dan een toeslag voor 1 persoon.. Heel simpel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anders kan het niet uit.
Stel een kamer kost € 50.00 p.p.p.n.
Voor 2 personen ontvangen ze dan € 100.00
Het werk blijft hetzelfde, dus een toeslag voor 1 persoon is logisch.