Wie of wat heeft vakantie uitgevonden?? Wel lekker maar ook wel een raar fenomeen.

Het fenomeen vakantie. Wel lekker maar ook wel raar. Zou caesar of Gengis Khan .. of welke grote naam dan ook in de oudheid...ook gedacht hebben aan even op vakantie gaan? Wie heeft dat verzonnen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K

Antwoorden (4)

Zoiets wordt niet uitgevonden. De mens heeft niet onuitputtelijk veel energie, dus regelmatig bijtanken is noodzakelijk om te kunnen blijven functioneren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger was reizen iets wat lang duurde en veel ontberingen kende; soms ging een schilder naar Italië om de kunst af te kijken, maar de meeste mensen bleven liever thuis.
Toen er treinen kwamen gingen rijken ook wel voor hun plezier naar het buitenland en wat de elite doet wordt altijd nageaapt.
Het heeft toen nog wel een goede honderd jaar geduurd, maar de ontwikkeling was onvermijdelijk,werknemers kregen vakantie en eerst maakten ze kleine tripjes maar vanaf de jaren zestig ging Jan met de Pet naar het buitenland en telde je niet meer mee als je dat niet deed.
Vakantie is sindsdien onontbeerlijk en onvermijdelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We hebben behoefte aan vakanties. Onze geest laadt zich op tijdens een vakantie en we worden er productiever van.

Vakantie betekent niet per sé naar het buitenland gaan of gelijk duizenden euro’s uit geven, vakantie betekent tijd voor elkaar nemen, uitrusten en weer tot jezelf komen en de dingen doen waar je heel het jaar niet aan toekomt.

Vakanties kunnen we doorbrengen in het buitenland, maar vakantie in eigen land blijft natuurlijk een mooie optie en is in vele gevallen beter betaalbaar. Wij zullen je nieuwe ideeën en tips geven voor leuke betaalbare vakanties voor binnen- en buitenland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger was vakantie echt alleen voor de rijken, het je kunnen permitteren om een paar dagen niet te werken was al heel wat. En om dan ook nog eens naar het buitenland te gaan was helemaal excentriek.

Niemand heeft het dus bedacht, het is zo gegaan.
Mijn moeder is nog van de generatie dat er alleen maar gewerkt werd. Ik hoop niet dat wij in de toekomst weer terug gaan naar een volledig werkjaar..