Mag een éénwieler mee in het vliegtuig?

Ik reis met turkisch airlines en ik wil graag mijn éénwieler (150 cm. hoog) meenemen. Weet iemand hoe dit werkt?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Beste isTurkisch Airlines bellen zodat je zeker weet wat de regels zijn. Mijn eigen ervaring betreft bagage van buitengewone afmetingen (bv een keer een tafelvoetbalspel) naar de U.S.A. Het kon mee -goed ingepakt aanbieden-, daar moest je extra voor betalen en op Schiphol was er een aparte balie voor.
Ivana
6 jaar geleden
Mijn dochter en schoonzoon hebben hun race-fietsen op het vliegtuig mee naar Australië genomen. Helemaal geen probleem.
Utrecht
6 jaar geleden
Is er geen mogelijk de eenwieler te demonteren zodat de onderdelen in een reguliere koffer of tas passen? Dan kan hij zo als ingecheckte bagage mee. Ander wordt het bijzondere bagage met bijbehorende tarieven.
(net als fietsen; die kunnen wel mee in een fietsdoos, maar dat kost extra.
https://blog.klm.com/assets/uploads/2017/07/bikebox2.jpg

Antwoorden (1)

Het werkt in principe hetzelfde als een buggy of kinderwagen, die ouders van tevoren in laten checken. Dit verschilt per maatschappij. Als u uw eenwieler dus mee wil nemen, kunt u het beste contact op kunnen nemen met de maatschappij. Zij zullen u verdere instructies geven. Het is mogelijk dat u hier extra voor moet betalen.

Verder weet ik niet hoe het werkt als de eenwieler in de koffer past. De kans is groot dat u bij de douane aangehouden wordt.