Weekendje Groningen met de pinksteren... wat moeten we gezien hebben in de stad?

Leuke tips om het weekend goed door te komen.... musea bezoeken we niet.

Ook tips wat bereikbaarheid betreft zijn welkom!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (9)

Bezoek aan de Martinitoren, zeer de moeite waard en geniet van het prachtige uitzicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de stad groningen heeft een goed ov. Martinitoren zeker aanrader maar je moet niet bang zijn voor de smalle stenen trappen ;). 'T goudkantoor is leuk om te eten dit was vroeger 't goudkantoor. Kijk als je met de trein aankomt ook in de centrale hal. Ze hebben 't jaren geleden opgeknapt. Tja voor 't terras lekker op de grote markt zitten. Oh en ze hebben ook een rondvaart. Veel plezier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Ugly Duck in de Zwanestraat.

En natuurlijk het stripmuseum!
13 jaar geleden
De kromme elleboog met café Soestdijk.
Als je echt wat van de stad wilt zien moet je met een gids meegaan, dan maak je een leuke route en hoor je ook nog allemaal wetenswaardigheden.
Oja of stap op de borrelboot, is leuker dan de geijkte rondvaart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je van muziek houdt dan moet je zeker naar Vera. Laat in de nacht kun je nog terecht bij Warhol voor een laatste biertje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij Granny's hebben allerlei soorten overheerlijke appeltaart, diverse koffie-en theesoorten en chocolademelk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Groninger Museum
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenwoordig kun je per Segway een stadstour maken. Op de mp3 speler krijg je vervolgens uitleg. is echt leuk. Verder vind ik een rondje stadsgracht mooi per rondvaartboot. lekker onder het genot van een biertje. Waterfiets kost weer teveel tijd en energie.
Onder de bruggen over de gracht zitten trouwens verschillende kunstwerken gemaakt. grappig. Meeste mensen hebben hier geen weet van.

Verder staat Groningen natuurlijk bekend om de vele horeca. Alleen al binnen de grachtenring ( diepenring) zijn er 385 horecagelegenheden. Groningen kent geen verplichte sluitingstijden, dus tot de vroege uurtjes kun je doorgaan, mocht je dit kunnen volhouden.

Als je wel flink gaat stappen, is het misschien een idee, o de volgende dag lekker weer bij te tanken ( qua energie) in de saunacomplexen in Bad Nieuweschans of Zevenhuizen.

geniet er van!
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Het Peerd van Ome Loeks. En café de Wolthoorn.