waarom worden boekings- en/of administratiekosten niet gewoon bij de overnachtingsprijs ingerekend in campings, hotels enz...?
Ik ben iets aan het zoeken om te logeren, en op vele plaatsen worden er extra kosten bijgeteld. Je betaalt dan bv. 5 nachten aan 50 euro/nacht = 250 euro plus bv. 10 euro "kosten". Dat komt voor mij erg inhalerig over, alsof je voor de minste service al zou moeten betalen. Alsof de slager geld zou rekenen voor het geven van een kassaticket.
Waarom rekent men niet gewoon een beetje meer voor de kamer/de kampeerplaats enz... ipv die kosten apart te afficheren?
Het gaat hier dus niet over boekingssites, waar het me al wat logischer lijkt dat er kosten gevraagd worden (de overnachtingskosten worden immers aan het hotel betaalt, dus moeten de kosten apart aangerekend worden. Hoewel ik hier ook zou denken: vraag gewoon aan de hotels om iets te storten, dat ze dan kunnen doorrekenen in hun prijs).
Toegevoegd na 2 minuten:
het gaat hier wel over kosten die worden aangerekend door de accomodatie zelf (camping, hotel...). Bv. Camping Raft bij boeking van een Kampeervlot.