Zijn er pop-up tenten die echt waterdicht zijn?

Bijvoorbeeld na twee regenachtige dagen op de camping.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
2.7K

Het beste antwoord

Ja, en wel de tent op de door jou toegevoegde foto. Dat is er namelijk een van Quechua. Alle Quechua-tenten zijn getest in een laboratorium waar de hele tent 4 uur lang werd onderworpen aan 200 liter/uur/m² (200 mm/uur). De buitentent is van polyester met PU-coating 2.000 mm, het grondzeil van polyethyleen 120 g/m², en alle naden zijn waterdicht met thermogelijmde stroken. De binnentent is van ademend polyester. Er is geen contact met druppels condens die automatisch verschijnen aan de binnenkant van de buitentent. Dus je kunt stellen dat déze pup-up tent waterdicht is.
Het moet alleen niet (stevig) waaien bij die regen, want dán zou het toch ook binnen wel nat kunnen worden.
Amadea
8 jaar geleden
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Altijd leuk zulke tests. Maar wat gebeurd er na 5 uur dan? Is het dan ineens een natte bende?