Wat is een goede tijd om in de tweede helft van het jaar naar Rome te gaan?

Ik wil in september of daarna een week naar Rome. Wat is, qua klimaat en drukte, een goede tijd?

Het gaat niet alleen om de gemiddelde temperaturen (die kan ik zelf wel opzoeken), maar ook de luchtvochtigheid, de wind en de luchtvervuiling spelen mee. Verder de drukte, vakanties, en misschien andere dingen waar ik niet aan denk.

Wensen:
--  Dagtemperatuur 20 tot 25 °C.
--  Nachttemperatuur zo laag mogelijk.
--  Zonnig.
--  Droge lucht.
--  Geen reuzendrukte door toeristen, vakanties of evenementen.

Cryofiel
14 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Je hebt in principe de beste keuze gemaakt. Ga in september (liefts 2e helft) en niet na de 2e helft van oktober. Als je in deze periode naar Roma gaat heb je er het meeste plezier van. Het is dan wat rustiger, weinig luchtvochtigheid, temperatuur zoals je zelf al hebt aangegeven, jeugd gaat weer naar school (die beginnen pas tijdens de eerste week van september), prijzen zakken weer een beetje (in het hoogseizoen is alles over de top getild) en 's avonds kun je gewoon tot laat op een terrasje zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Septembre brute tempo solo 17 gradi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan moet je het wel goed schrijven, het is nl.:
In settembre fa brutto tempo e solo 17 gradi Jeroen, je zit er echt helemaal naast. Je kunt altijd wel eens 1 slechte dag hebben, zoals wij 15 slechte dagen in een maand hebben, maar mijn antwoord klopt helemaal. Heb er 15 jaar gewoond, dus weet waar ik het over heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik woonde in Chioggia,dus dat is verschil in dialect zijn, echter september is het ergens gemiddeld iets boven de 15 graden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Chioggia is in de Padana, het mist gebied en daar kan het in die tijd van het jaar heel anders zijn (al valt dat daar ook wel mee). Roma is een heel ander verhaal.
Cryofiel
14 jaar geleden
Yep, Val Padana en Roma is een fiks klimaatverschil, zoveel weet ik er nog wel van.

Andere antwoorden (5)

Rome is altijd druk, maar als je Oktober gaat is het nog altijd dik in de twintig graden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het weer,temperatuur en de beste reistijd, en het klimaat van Italie en Rome
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed plan.
Ga in de tweede helft van september.
Misschien kom ik je wel tegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Cosa farai a Roma? Vacanze o lavoro?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Septembre brute tempo solo 17 gradi
Als je rust en schone lucht wilt hebben in Rome is alleen Augustus een optie (de hele stad heeft dan zomervakantie).

De koelte gaat vanzelf richting oktober - november ...

Dus gewoon twee keer gaan ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die rust valt dan wel mee. Het klopt dat de meeste italianen dan op vakantie zijn, maar dat houdt ook in dat er veel winkels gesloten zijn. Maar waar veel italianen ontbreken, loopt het vol van de toeristen en is augustus veel te warm. Vaak is het er dan rond 35 graden en een beetje wind vind je dan alleen maar in de heuvels rondom Rome. Ook zal je 's nachts niet veel slapen, omdat het dan veel te warm is.
Lijkt me geen aanrader.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
virtueel +1
Bella Roma,

Helemaal met vorige reacties eens; eind sept. - begin oct.
Zeker niet later anders zijn vele verse gerechten "fuori stagione" / of season........
Ik ben er zelf ook maar nu eerst nog een paar andere trips.

Ciao, ciao,
Ghiaccio Secco il fratello di Cryochef ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Ci vediamo a Roma! Dove staresti?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vado a giocare un po di golf con i miei amici. Per quello habbiamo prenotato le camere ad un golfswinghotel; http://www.hotelmellini.com Molto vicino a;http://www.parcodiroma.it