Mag ik handbagage meenemen in het vliegtuig? Ik heb een lowcost ticket Iberia Brussel-Madrid

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
2.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als u het houdt op één handbagage met de totale maat: Hoogte+breedte+diepte = maximaal 115cm en een maximum gewicht van 8kg zit u aan de veilige kant.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Wereld, ja vandaar de publieksprijs2013
Site vermeldt twee stuks handbagage, samen (niet allebei) 10kg.voor Iberia.

Het beste antwoord

Ja. Handbagage mag je altijd meenemen.
je kunt er bij veel maatschappijen zelfs voor kiezen om met 0 stuks bagage te vliegen. Dan gaat er dus niks op de band, maar neem je alleen handbagage mee.
Het aantal wat je aangeeft gaat dus niet over handbagage maar over wat er mee gaat in het ruim.
Handbagage staat er los van, daar mag je 1 van mee nemen.
Bijvoorbeeld een rugzak of een klein koffertje.
Het mag niet groter zijn dan 55 x 40 x 20
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+Plus, als men extra had moeten betalen, dan had men het bij de koop van de ticket al moeten opgeven en betalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook handbagage is bij veel maatschappijen aan regels gebonden, De maximale maten verschillen per maatschappij
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Sunbeam: Er moet toch een maximum gewicht voor handbagage zijn. Volgens deze site:
http://www.whichairline.nl/luchtvaartmaatschappij/iberia
is het 10kg. Best wel veel lijkt mij.
En de optelsom: Hoogte+breedte+diepte = maximaal 115cm komt overeen met de maten die jij opgeeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je

Andere antwoorden (2)

Ja, let wel op het maximumgewicht, tegenwoordig wordt men daar steeds strenger mee. Meestal is het 10 kilo maximaal. En dan ook één stuk, dus niet ook nog een tasje en een rugzakje of zo. Informeer bij je luchtvaartmaatschappij. Sommige mensen steken de zwaarste dingen gewoon in hun hele wijde jas met veel zakken, daar is nog geen verbod op. De maximaal toegestane afmetingen zijn elders al genoemd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar even nagekeken op de site van Iberia. Je mag 1 stuks handbagage meenemen met als maximale maten 56x 45x25 HxBxD. Geen van deze maten mag groter zijn. Iberia heeft (in tegenstelling tot veel andere maatschappijen) geen maximaal gewicht voor handbagage.

Ruimbagage (1 koffer van max 23kg) kost op deze vlucht €15 per enkele reis