Mag een minderjarige ook tot een bedrag van 10.000 euro aan contanten bijzich hebben als hij/zij de EU binnenkomt via een derde land?

Ik weet dat normale fysieke personen tot 10.000 euro aan contanten bijzich mogen hebben als ze de EU binnenkomen (via luchthaven of landgrend) vanuit een derde land ZONDER dit te melden bij de autoriteiten, hetzij aan cash of in de vorm van creditkaarten of anderzijdse betaalmiddelen die als zulks aangezien worden. Het word me echter NIET duidelijk via een zoektocht of een MINDERJARIGE ook zulk bedrag bijzich mag hebben? Op de sites van de douane en de overheid wordt hier niets over gezegd.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (1)

Je mag als natuurlijk persoon best meer bij je hebben, maar je moet dit aangeven bij aankomst / vertrek uit de EU. Deze meldplicht geldt OOK voor minderjarigen.

Deze regel heeft als doel witwassen van geld en financiering van terrorisme tegen te gaan.