Welk land is het gelukkigste land om te leven?

Ik heb het ooit gezien maar ik weet de naam niet meer. Jammer genoeg kan ik het niet meer vinden. Het is een eiland met mooie witte stranden en licht blauwe zee. Weet iemand welk land dit is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
zo'n onderzoek is per definitie natte vingerwerk. geluk is ook een vaag begrip en kan alleen op een vage manier gemeten worden.
Antoni
10 jaar geleden
AlphaLimaSierra, als je (genoeg) mensen vraagt een algemeen rapportcijfer voor hun dagelijks geluk te geven, dan kom je aardig in de buurt van goed onderzoek. Rapportcijfers van inwoners van landen met elkaar vergelijken lijkt mij niet zo vaag. Zo deed geluksprofessor Ruut Veenhoven een groot gedeelte van zijn geluksonderzoek, als ik het me goed herinner.

Het beste antwoord

Er is uit een onderzoek gebleken dat men in Australië het gelukkigste is, maar ik denk dat je in je beschrijvig de Malediven bedoelt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt! Super erg bedankt!!!

Andere antwoorden (2)

"Verhuis naar Australië (of Denemarken, of Costa Rica). Als je dan toch emigreert, ga dan Down Under. Daar zijn de inwoners het meest tevreden met hun leven, aldus better Life Index 2013 van de Organisation for Economix Co-operation and Development....."
Gelezen in Quest "Lang leve de SLEUR!, waar je saai moet leven" Oktober 2013, nr 116
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is Australië. De OECD rangschikt jaarlijks 34 ontwikkelde landen op basis van werkgelegenheid, gezondheid, inkomen, milieu en scholing. Australië staat voor de derde keer op nummer één.
http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2013/5/Nederland-in-top-10-gelukkige-landen-1266625W/

De top-10 gelukkigste landen ter wereld:

1. Australië
2. Zweden
3. Canada
4. Noorwegen
5. Zwitserland
6. Verenigde Staten
7. Denemarken
8. Nederland
9. IJsland
10. Verenigd Koninkrijk

Nederland behoort tot de top 10 van 'gelukkigste' ontwikkelde landen ter wereld, blijkt uit de jaarlijkse index die de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) dinsdag publiceert. Australië heeft het het best getroffen, op basis van inkomensniveau, gezondheid, veiligheid en huisvesting. Nederland staat op de achtste plaats.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3448358/2013/05/28/Nederland-in-top-10-gelukkigste-landen-ter-wereld.dhtml