Ik heb rugproblemen, en ik ga kamperen, wat is een goed luchtbed?

Hallo, ik ga kamperen dit jaar, net als voorafgaande jaren. Alleen is dit jaar mijn rug er niet al te best aan toe. Om dit niet erger te maken, ben ik dus opzoek naar een goed luchtbed. Heeft iemand hier ervaringen mee? Het gaat met name om mijn onderrug, maar het is natuurlijk belangrijk dat ik een goede houding houdt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
10.4K

Het beste antwoord

Zorg, naast een goed luchtbed - een die je rug goed ondersteunt, dit kan verschillen per rug, laat je dus goed adviseren in een winkel - ook voor isolatie. Wanneer je luchtbed op de (soms koude) grond ligt kan de kou door het luchtbed heen omhoog trekken, hier krijg je ontzettende rugklachten van.
Zorg daarom voor een luchtbed dat niet te dik is. Als er veel lucht tussen jou en de grond zit zal de lucht koud worden (je lichaam kan namelijk niet zoveel lucht verwarmen), hierdoor krijg je het zelf ook koud en zal je last krijgen van stijve spieren, last van je nek en een stramme rug (naast je gebruikelijke rugklachten).
Wanneer je een dunner luchtbed kiest of een goed matje kan je lichaam de warmte beter vasthouden omdat de kou minder kans krijgt om in al de lucht in het luchtbed te gaan zitten. Die warmte zorgt dat je lichaam beter kan ontspannen en minder hard hoeft te werken 's nachts.

Wanneer je toch voor een dik(ker) luchtbed kiest kan je een aluminium matje onder je luchtbed leggen die de kou tegenhoudt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Thermarest. Een iets duurdere matras maar zeer goed Is een matje van een cm of drie dik waar een soort van mousse inzit. Wanneer je het ventiel opendraaien lijkt het of het zichzelf opblaast. Wanneer het dan volledig is uitgerold kan je naar wens wat harder opblazen. Ik weeg ongeveer 100kg en als ik er ga op liggen lijkt het of ik op een stevige matras lid: Ook al is het maar een paar cm dik, toch wordt het niet doorgedrukt tot op de grond Het heeft ook een isolerende werking
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Human Comfort heeft naast een stevige PVC lijn luchtbedden ook een serie luchtbedden met 5 jaar garantie. Gemaakt van extra dik Prooftex materiaal.
Goed voor de rug en voor een goede nachtrust.

In diverse maten leverbaar.