Wat kost een taxirit in Zuid Frankrijk van 50 kilometer ongeveer?

Ik ben van plan om met 4 mensen van het vliegveld in Bordeaux naar Rouffignac-Saint-Cernin-de-Reilhac te gaan.
Dit ligt ongeveer 50 km verderop, en we denken dat de taxi de enige mogelijkheid is.

Hoe duur zou dat ongeveer zijn? En zijn er alternatieven?

Toegevoegd na 58 minuten:
Openbaar vervoer zou ook een optie zijn, maar ik kan zelf niet goed vinden welke bussen bijvoorbeeld eventueel naar Rouffignac-Saint-Cernin-de-Reilhac gaan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
18.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Openbaarvervoer zoals; trein, metro, bus e.d. geen optie?

Antwoorden (1)

"De taxi’s in Parijs hanteren allemaal dezelfde tarieven en deze zijn bovendien heel redelijk. De prijs van een rit in de stad ligt gemiddeld tussen de 7 en 20 €. Als je moe bent van al het wandelen, niet met je baggage wil sleuren, ‘s avonds laat nog terug naar je hotel moet,… dan is een taxi een aanrader. Startprijs is 2,10 €. De prijs per kilometer ligt tussen de 0,82 € en 1,33 € al naargelang het uur van de dag. Extra’s zijn er voor de stations van de spoorwegen (0,70 €), 4e persoon (2,75 €), bagage (1 € per stuk) en huisdier (0,60 €). Minimumprijs voor een rit is 5,60 €".

http://parijslive.wordpress.com/2010/10/28/een-taxi-nemen-in-parijs-7-praktische-tips/

http://www.stedentrip.com/taxi-parijs

Toegevoegd na 2 dagen:
http://www.itaxis.fr/rouffignac-saint-cernin-de-reilhac-24580.htm
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Parijs is genoeg over te vinden, maar daar gaat mijn vraag niet over.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat je de kilometerprijs wel ter vergelijking kunt gebruiken, zo vreselijk verschillen die niet per regio of stad. Maar mijn excuus voor het niet bijvoegen van de juiste link. Als ik het in mijn gebrekkige frans zo heb kunnen lezen, kost het daar € 0,84 per kilometer. Hier heb je de link. Succes met je trip! http://www.itaxis.fr/rouffignac-saint-cernin-de-reilhac-24580.htm er wordt geloof ik ook aangeraden te reserveren.