Hoe lang kan ik in amerika en canada reizen op een toeristen visum? en kan ik door deze landen af te wisselen zo lang blijven als ik wil?

Ik begin in LA, reis af naar canada en ga dan weer terug naar de V.S. om naar NY te gaan. Kan ik 3 maanden in LA blijven, dan een aantal maanden in Canada en dan weer terug naar de V.S?

Dank jullie wel,

Lodewijk

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klinkt goooedd :)

Antwoorden (2)

3 maanden voor amerika en canada dus als je het slim aanpakt 6 maanden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Visum.nl zegt over Canada:
Geen visum benodigd voor een verblijf van maximaal zes maanden. De reiziger moet:
•In het bezit zijn van een paspoort dat geldig is gedurende het verblijf, met minstens één lege visumpagina
•In het bezit zijn van een retourticket of een ticket naar de volgende bestemming
•In het bezit zijn van vereiste documenten voor de eerstvolgende bestemming

Voor de Verenigde staten hebben ze het enkel over de ESTA en niet over de maximale verblijfsduur. Misschien even bellen met het Consulaat of de ambassade?

Toegevoegd na 5 minuten:
Maximale verblijfsduur voor de vs op een ESTA is 90 dagen

Toegevoegd na 8 minuten:
Het ESTA is multi entree binnen 2 jaar

Toegevoegd na 8 minuten:
Het ESTA is multi entree binnen 2 jaar