Binnenkort 9 uur op airport Hong Kong wachten. Heb 4 à 5 uur te besteden. Wat is aan te raden voor bezoek aan stad? Moet ook nog terug naar airport

Ik wil weten hoe ik m'n tijd van zeg maar vier uur in Hong Kong goed kan besteden. Wie kan mij DE aanrader geven om een indruk van de stad te kunnen krijgen?
Ik kom van de Filipijnen en maak 'n tussenstop, dus is verder geen bewuste boeking voor Hong Kong maar 9 uur wachttijd is toch wel wat lang...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
weet je zeker dat je geen visum moet hebben heb als je de luchthaven verlaat?

Het beste antwoord

Als je aankomt op HK. kan ej binnen een half uurtje downtown zijn. ( als alles meezit) Maar je gaat met de trein neem ik aan?
Eenmaal in de stad aangekomen kan je de pek bezoeken ( met een kabelbaan/ tram ding) op rails naar de hoogste punt van Hong Kong. DE toeristen attractie en supermooi om te zien. Bovenheb je een paar winkeltjes en restaurantjes waa rje als het lekker weer is ook nog lekker in t zonnetje zit..

De touertjes kan je overal wel regelen ( hotels oa) maar als je naar de ferry pier gaat ( met taxi) dan ben je er in 10 minuten. de peak tour duurt als ik t me goed herinner 1-2 uurtjes. (de rit is ongevee 20-30 minuten) Maar je kan ook lopen wat natuurlijk iets langer duurt...
( hij stopt trouwens halverwege een paar keer)
Verder kan je natuurlijk de stad in ( shoppen) en dat kan op elke hoek van de straat ;)
have fun!

Toegevoegd na 38 seconden:
PEAK*
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb ik een visum nodig? Volgens mij moet ik daarvoor iets op 't vliegveld regelen...?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
yup. even het consulaat bellen morgen

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat het langer duurt om in de stad te komen. Zeker 45 minuten. Verder kan ik de aanbevelingen bevestigen. Je hebt echter geen visum nodig. ...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het nieuwe vliegveld ligt wel ver buiten de stad, het oude lag mooi bijna in het centrum.
het mooiste uitzicht heb je vanaf de Peak, alleen met het treintje zal het wel te lang duren, neem dus maar een taxi,
dan houd je nog tijd over om even door de stad te slenteren.