Kan ik goed sterren kijken op Gran Canaria, met een telescoop?

Onlangs begonnen met astronomie en heb een telescoop.

Volgend jaar ga ik op vakantie naar Gran Canaria (juni). Nu is mijn vraag of ik daar met m'n telescoop goed sterren kan kijken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Antwoorden (3)

Dit is een uitstekende plaats om te observeren.
U zit daar ook veel dichter tegen de evenaar en zeker veel minder licht- en luchtvervuiling.
Neem alvast de juiste sterrenkaarten mee en uw camera.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor, daar kan je prima sterren kijken! Op La Palma, het meest oostelijke Canarische eiland, is een hele grote sterrenwacht die speciaal daar is neergezet omdat het er goed sterrenkijken is.

Je hebt ook als voordeel dat je een stuk dichter bij de evenaar zit en het dus veel eerder donker is dan hier. Je hoeft dus niet op te blijven tot een gat in de nacht voordat je met je telescoop naar buiten kunt.

Houd er wel rekening mee dat een telescoop een heel lomp ding is om mee te nemen op vakantie, of heb je zo'n schattige rugzaktelescoop?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ooit eens voor school een telescoop gemaakt, maar ik was nogal teleurgesteld. Als je namelijk naar sterren kijkt door een (amateur) telescoop zijn het nog steeds gewoon dezelfde minuscule lichtpuntjes aan de hemel.

Wat vele malen interessanter is is om naar planeten en de maan te kijken.

Er staat daar wel een enorme (grootste ter wereld) optische telescoop dus ik denk zeker wel dat het geschikt is om er te kijken.