Kan ik in Aruba pinnen?

Ik ga binnenkort op vakantie en ik wil weten of ik daar kan pinnen of niet. Ik heb een Rabobank Wereldpas.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het gaat hier vooral over geld opnemen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
5.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Let er wel op dat je buiten europa op aan zet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En vergeet niet om ook de oostkust van dat eiland te bezoeken. Wegen zijn slecht. Huur een jeep.

Antwoorden (4)

Absoluut! Het is een toeristisch en zeer net opgezet eiland, waar je gewoon kan pinnen.

Toegevoegd na 55 seconden:
En daarmee bedoel ik dus geld opnemen, wat jij aangeeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij alle mogelijke geldautomaten wordt je pas gewoon geaccepteerd. Sterker nog: in vrijwel alle winkels kun je ook gewoon met je pinpas ('maestro') betalen. Geen enkel probleem dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt er zelfs gewoon in het Nederlands je boodschappen doen.
Zeker nachecken. De rabobank heeft zijn voorwaarden voor veel bestemmingen veranderd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet je pas wel "aan" zetten (zie ook "uitzonderingen" onderaan). Rabobank hanteert per 1 juni andere regels mbt pinnen buiten Europa. Als het goed is heeft de Rabobank je hierover bericht.

Het komt steeds vaker voor dat criminelen met behulp van gestolen gegevens geld opnemen. Dit zogenaamde skimmen is erg vervelend als het ú overkomt. Het skimmen gebeurt met name in landen buiten Europa. Om misbruik tegen te gaan, heeft de Rabobank besloten om vanaf 1 juni de betaalpas voor landen buiten Europa standaard 'uit' te zetten.
.
Betaalpas 'aan' zetten voor gebruik buiten Europa.

Als de pas 'uit' staat dan kan deze niet gebruikt worden om te betalen of geld op te nemen buiten Europa. Dit geldt voor de Rabo Europas, de Rabo WereldPas en de Rabo WereldPas voor Jongeren. Reist u naar een land buiten Europa? Dan kunt u uw pas vanaf 1 juni eenvoudig 'aan' zetten voor de periode dat u buiten Europa reist. Uw pas zal na deze periode automatisch 'uit' worden gezet. In het landenoverzicht ziet u voor welke landen u uw pas niet 'aan' hoeft te zetten.
.

Uitzonderingen: betaalpas buiten Europa 'aan'.

Er zijn enkele uitzonderingen:
•voor klanten met een Rabo RiantPakket staat de pas standaard 'aan'
•als u tussen 1 januari 2010 en 1 april 2012 uw betaalpas heeft gebruikt buiten Europa, staat uw betaalpas standaard 'aan'
•zakelijke passen staan 'aan'

Wij adviseren u om uw pas voor landen buiten Europa 'uit' te zetten als u niet reist buiten Europa. Zo maakt u het risico op misbruik zo klein mogelijk. En nog een tip: vergeet uw Random Reader niet als u op vakantie gaat!