mag je in frankrijk op straat roken?

Ik weet dat het in Duitsland niet mag en in Nederland wel. Mag je in Frankrijk gewoon op straat roken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
7.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er mag (zoals ook in Nederland) niet in ruimtes gerookt worden. Toch wordt deze wet de laatste jaren vaak overtreden, to het openbaar vervoer toe.
Waarschijnlijk mag er wel gewoon op straat gerookt worden. Bronnen:
- www.wikipedia.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duitsland
In Duitsland mag sinds 1 januari 2008 niet meer in kroegen en restaurants gerookt worden. De regels zijn alleen niet overal hetzelfde. Elke Duitse staat bepaalt zijn eigen regels. Veel Duitsers trekken zich niets aan van het rookverbod. Kroegbazen zetten gewoon de asbak op tafel. Hoe kom je er bij dat in heel Duitsland niet op straat gerookt zou mogen worden? Vreemd genoeg staat Frankrijk er niet bij in de bron.
Maar ik heb nog nooit gehoord dat je daar niet
op straat zou mogen roken. Zelfs in New York mag het nog steeds:
Roken op het terras, in een park, of gewoon op straat. Als het aan de burgemeester van de Amerikaanse stad New York ligt wordt dat binnenkort verboden! Bronnen:
- http://www.stivoro.nl/Voor_jongeren/Werkstukinfo/Wat_staat_er_in_de_wet_/Roken_in_het_buitenland/Index.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In tegenstelling tot wat jij beweert, is er volgens mij in geen enkel Europees land een rookverbod op straat.

Antwoorden (2)

Nergens in Europa zijn er rookverboden
op straat!

Rookregels Frankrijk:

Frankrijk heeft haar regels omtrent roken per 1 februari 2007 verscherpt. Dit betekent dat roken in alle publieke plaatsen (zoals musea en stations) is verboden. Uitgezonderd rookruimten, deze moeten echter aan een aantal eisen voldoen. Zo mag de rookruimte op zijn hoogst 20% van het totale vloeroppervlak innemen en mag de ruimte niet groter zijn dan 35m2. De ruimte moet zijn uitgerust met aparte ventilatie, die alle lucht ververst in minstens 10 uur tijd. De luchtdruk in de rookruimte moet constant lager zijn dan in de aangrenzende ruimten, de deuren moet automatisch sluiten, er mag geen personeel komen om te bedienen en schoonmaakpersoneel mag de ruimte pas betreden één uur nadat de ruimte voor het laatst werd gebruikt om te roken. Het laatste jaar wordt het rookverbod veel overtreden tot in het openbaar vervoer toe.

In Duitsland zijn de regels overigens nog minder streng:

In winkels en op de werkplek kent men geen algeheel rookverbod.
De anti-rookwetgeving in de horeca is inmiddels deels teruggedraaid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In april was er in Frankrijk sprake van een wetsvoorstel om roken op straat te verbieden. Er zou een speciale anti-rokers-brigade worden opgeleid die op skates de roker moest achtervolgen om de sigaret met hun waterpistool te doven. Het is er niet van gekomen. Het was de krant van een april. Een geslaagde grap dus.