mag een pc in je handbagage?

een pc, van een computer, dus ik bedoel geen laptop

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
7.8K

Antwoorden (6)

De inhoud van handbagage, uitgezonderd die op de verboden lijst staan, is niet bepalend, alleen de afmetingen zijn dat wel.
Als het past in het bagagerek, mag het gewoon mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag een kleine trolley meenemen (voor afmetingen zie de vervoersmaatschappij), dus als daar een PC in past dan mag dat mee.
Het moet aan bepaalde afmetingen voldoen, maar ook het gewicht is belangrijk, handbagage mag niet zwaarder dan 10 kilo zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je kijkt bij KLM (zie link) zeggen ze dat je een kleine laptop als handbagage mee mag nemen. De afmetingen voor handbagage die er bij staan, zijn redelijk standaard naar mijn weten (dat is gebaseerd op de afmetingen van bagagerekken die in de meeste vliegtuigen ongeveer hetzelfde zijn. Fabrikanten spelen hierop in door "pilotenkoffers" te maken/verkopen die precies binnen die afmetingen vallen).
Maar:...als je de andere link leest, zie je dat er uitzonderingen bestaan. Kijk dus op de site van je vliegmaatschappij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je handbagage mag niet groter zijn dan 55 x 40 x 20 cm en het maximumgewicht per passagier wordt door iedere luchtvaarmaatschappij zelf vooropgesteld. Ook wordt een onderscheid gemaakt tussen korte en langeafstandsvluchten.

Toegevoegd na 1 minuut:
In principe is het dus toegelaten om de systeemeenheid van je computer mee te nemen in je handbagage, maar hangt het van je luchtvaartmaatschappij af of je het al dan niet mag meenemen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Deze regels gelden in ALLE luchthavens van landen die lid zijn van de Europese Unie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeveel handbagage je mee mag nemen verschilt ook per klasse dat je vliegt. Het zou allemaal op je ticket )of wat je ook maar thuis krijgt) moeten staan,

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh ja, ze kunnen je vragen de computer op te starten, met eventueel wachtwoord invoeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou men je kunnen vragen om je computer op te starten? Het zou eerder kunnen dat ze het omhulsel van je systeemeenheid losmaken om te controleren of er geen explosieven, vloeibare stoffen of andere gevaarlijke dingen verborgen worden gehouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat je niet iets anders meeneemt dat er uitziet als een computer. Het stond in de papieren die ik vorig jaar bij m'n ticket kreeg.
zolang de computer in de handbagae cabine past en soms kan het dan ook nog mee als speciale handbagage, net zo als een kinderwagen.