Is het gevaarlijk om alleen door Thailand te reizen?

Onze dochter, 25, wil 4 weken door Thailand reizen. Ze is zelfstandig, niet bang en woont al 5 jaar alleen in Amsterdam. Wij vinden het een naar idee. Wie heeft ervaring, tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
6.7K

Het beste antwoord

Nee, het is niet gevaarlijk om alleen door Thailand te reizen.
Thailand is makkelijk te bereizen, er zijn heel veel backpackers die Thailand aandoen. Eigenlijk vind ik het een goede keuze van haar om Thailand uit te kiezen (natuur, cultuur etc). Ze kan het evt combineren met bijv Laos of Cambodja. Laos is zeer de moeite waard. Ik neem aan dat ze om de zoveel tijd contact met jullie op gaat nemen. Laat ze een scan maken van de belangrijke documenten die ze op bijv haar hotmail kan plaatsen. Slaapplaatsen zijn makkelijk te vinden in Thailand niet duur en goedkoop net zoals het eten. Tips als ze in n hotel/ guesthouse verblijft en de omgeving gaat verkennen , neem dan een kaartje (indien ze die hebben) mee zodat ze het kan laten zien mocht ze het niet vinden. (vooral in Bangkok erg handig).

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens met gezond verstand kom je een heel eind. Ze woont al zelfstandig in Amsterdam. Zou je niet teveel zorgen maken! Overal kan wat gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Stel dat alle mensen op goeievraag zeggen dat het gevaarlijk is, zou ze dan niet gaan? Of hier zeggen ze dat het ongevaarlijk is, maak jij je dan minder zorgen?

Natuurlijk is het gevaarlijk, net als in je eentje in Amsterdam wonen gevaarlijk kán zijn. Echter het heeft vooral te maken met je eigen instelling.
Ga je midden in de nacht over straat lopen in je eentje, ga je achter het station vragen of iemand een kamer voor je weet, ga je met elke man mee die wel een leuk adresje voor je heeft?

Waarschijnlijk heb je een verstandige dochter die weet wat wel en niet slim is om te doen. Dan natuurlijk heb je als vrouw alleen iets meer risico dan als man alleen op reis, maar verder zijn de mensen in Thailand niet meer gewelddadig dan in Limburg.

En als moeder kan ik me best voorstellen dat je je zorgen maakt, maar je kan afspreken dat ze om de dag wat van zich laat horen via sms/skype of iets dergelijks. Daarnaast mag je ook best trots zijn op zo'n meid die dit zelf regelt en niet bang is voor wat avontuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens de bron hieronder is reizen als vrouw alleen prima te doen in Thailand. Voordeel van Thailand is natuurlijk ook dat er veel toeristen zijn dus er zijn altijd wel wat mensen om op terug te vallen.
Verder is een (trouw)ring dragen altijd verstandig als je als vrouw alleen op reis gaat en je natuurlijk even inlezen in de cultuur. Maar verder niet echt iets om je zorgen om te maken.
Om ervoor te zorgen dat jullie je wat minder ongerust voelen spreek bijvoorbeeld af dat ze bij aankomst een belletje geeft (of mail of sms oid) zodat jullie weten dat alles in orde is en verder bijvoorbeeld iedere week in ieder geval 1x iets van zich laat horen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thailand is een veilig land voor toeristen die er met het volle verstand en het nodige respect heen/door reizen. De mensen zijn ontzettend vriendelijk en erg hulpvaardig. Een tip voor de terugreis: Laat voor een klein bedrag de bagage insealen (je weet toch maar nooit...)
Bronnen:
12 jaar geleden
Uit ervaring kan ik zeggen dat Thailand misschien wel het beste land is om alleen te reizen. Niet alleen om de redenen die de eerdere antwoordgevers al noemden maar ook omdat ze daar een toeristenpolitie hebben die er vanuit gaat dat de toerist gelijk heeft (totdat het tegendeel bewezen is natuurlijk, maar de bewijslast ligt bij de locale bevolking).
Tip voor je dochter, ga naar Birma/Myanmar, de liefste mensen die ik op mijn vele reizen heb ontmoet en vanwege de isolatie vanwege het repressieve regime nog heel puur en ongerept.
Birmezen zeiden kom juist wel, want als jij er bent durft de regering niks te doen. Koop wel niets in de staatswinkels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er gaan hele volksstammen alleen naar Thailand - dat zou niet het geval zijn als het erg gevaarlijk was. De kans is groot dat ze daar met (misschien steeds wisselende) groepjes zal optrekken.
Ze zal bepaalde risico's lopen - maar risico's loopt ze in Amsterdam ook, dus dat is geen enkele reden om extra ongerust te zijn.
Laat haar gaan, leer los te laten, en dan ben je straks extra blij als ze vol verhalen thuiskomt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor!
Thailand is een fantastisch mooi land met hele leuke goedkope hotelletjes waar overal toeristen zitten dus vrienden maak je snel genoeg alleen natuurlijk moet je nooit zomaar met een man meegaan als je hem niet goed kent maar dat is over de hele wereld hetzelfde!!!
Ze kan beter een leuke vriendin opzoeken om samen te reizen, de kosten van het hotel te delen en om samen op stap te gaan!!!
Veel plezier!!!
En wel smsen!!!