is het veilig om te zwemmen in de zee van fuerteventura wegens haaien en zwaardvissen?

wij gaan op 18 aug. naar fuerteventura, en ik wil graag weten of het veilig is om daar in de zee te zwemmen...
want heb gehoord dat daar bijv. de blauwe haai, gladde haai en zwaardvissen zwemmen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
13.9K

Het beste antwoord

Het is veilig om daar te zwemmen, wat betreft de vissen, die je opnoemt.
Wel moet je rekening houden met de vlaggen op het strand. Een rode vlag betekend dat je vanwege de sterke stroming niet mag zwemmen. Een groene vlag betekend dat je er gerust kan gaan zwemmen. Gele vlag is alleen voor hele goeie zwemmers.
Vooral aan de west en de noordwest kust van Fuerteventura is het gevaarlijk om te zwemmen, de combinatie van de sterke branding en onderstroom, maakt dat zwemmen niet verstandig is.

Fijne vakantie!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja hoor, je kunt daar prima zwemmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er komen wel degelijk allerlei spannende vissen voor in de zee rondom Fuerteventura.

Er wordt niet voor niets veel gevist (beste vistijd mei-november) op haaien, roggen, barracudas, zwaardvis, schorpioenvis, blauwe marlijn etc.

Gelukkig komen deze vissen niet bij de stranden, aangezien zijn zich dieper in het zee bevinden.
Het is wel mogelijk ze tegen te komen wanneer je gaat duiken.

Fijne vakantie!