Heb ik extra mineralen nodig?

Ik woon voor langere tijd in Cambodja. Ik drink elke dag veel water, dat ik koop in 20-liter kanisters. Dit is gefilterd water, maar ook de mineralen zijn eruit. Ik eet zo gevarieerd mogelijk. Groenten, fruit, vooral wit vlees (Kip) en natuurlijk rijst en ook brood, maar ik drink wel veel koffie (3 á 4 mokken per dag). In het begin dronk ik dagelijks water vermengd met ORS (mineralen, suikers en zouten in een zakje), maar dat doe ik al lang niet meer. Heb ik een aanvulling op mineralen nodig of zitten die voldoende in gevarieerde voeding?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Via een gevarieerde voeding krijg je al je mineralen wel binnen. In drinkwater zitten over het algemeen echt maar minimale hoeveelheden, ongeacht of het om flessen- of keraanwater gaat. Het enige, al genoemd, wat je in de gaten moet houden is of je geen natriumtekort oploopt. Gewoon keukenzout is het enige mineraal dat van nature nauwelijks tot niet in onze voeding voorkomt. Als je erg veel water drinkt spoel je dat makkelijk je lichaam weer uit waardoor je kans loopt op een verstoorde mineralenhuishouding. In warme klimaten is het daarom aan te bevelen om extra zout te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik voldoende ingredienten in mijn voeding die zout bevatten (vissaus, sojasaus etc.) dus dat zal wel goed komen! Bedankt allemaal voor jullie antwoorden!
groetjes uit Cambodja. P.s. wil je meer lezen over mijn dagelijkse avonturen over het leven, mijn werk en hulp in Cambodja lees dan op cambodjakids.blogspot.com

Andere antwoorden (2)

Nee hoor die heb je niet nodig,gewoon goed gevarieerd eten ,veel groente en fruit en denk aan de schijf van vijf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was ooit in Thailand en moest daar extra veel zout gebruiken.