Wat heb ik echt nodig voor een prehistorisch kamp van 6 dagen? Zo weinig mogelijk.

6 dagen prehistorisch kamp.
Er is echt bijna niets.
Maar we moeten wel met volle bepakking 30 minuten door een bos heen lopen. En dan wil je geen complete klerenkast moeten meesjouwen.
Zijn er hier echte backpackers die mij kunnen vertellen wat ik echt nodig heb?

Toegevoegd na 8 uur:
We blijven de hele week op dezelfde plek.
En we zullen echt heel ranzig zijn.
Ik ben in dat soort weken niet echt kieskeurig of m'n kleren vuil zijn of niet, er is nu eenmaal niets anders.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
Amadea
12 jaar geleden
Een zakmes en een vuursteen. Meer heb je feitelijk niet nodig. Je leeft in de kleren die je aanhebt. Als je bij een riviertje komt kan je ze uitspoelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
he leuk dat hebben wij ook gehad deze vakantie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeep ben je echt nodig hoor! Je zegt zelf dat je al lekker ransig zult worden en daar geen problemen mee te hebben, ok dat snap ik, maar een stukje hygiene is wel erg belangrijk, juist omdat we thuis zo schoon zijn en een besmettig met een of ander E.coli bacterie (of wat dan ook, ik heb dr niet veel verstand van) is snel opgelopen. Dus als jij geen wc papier hebt (als je het echt, echt wil doen deze vakantie dan heb je dat ook niet mee :-) ) maar blaadjes enzo gebruikt en met je handen je eten maakt op een bord dat je niet hebt kunnen afwassen met zeep na het laatste gebruik, roept om een flinke buikloop! We hebben weinig weerstand tegen viezigheid omdat we thuis te schoon zijn.
Dat zou jammer zijn dat je ziek bent op deze vakantie, dus echt neem een blokje zeep mee.

Antwoorden (10)

Een blokje zeep!!!! Echt, je zult danbaar zijn als je dat bij je hebt. Je vieze haren gezicht en kleding fris je hier echt lekker mee op!

Toegevoegd na 1 minuut:
Dan hoef je ook niet veel schone kleding mee te dragen, je was zo tussen door even je sokken of shirt met het blokje zeep. Sunlight zeep is een aanrader....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou, dan moet je in je blote reet gaan wandelen want kleding is ook "modern" En liever een zeepje mee inplaats van een "moderne "rugzak vol schone kleding!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welnee wiccalife, gewoon een (nep)berenvel ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee joh, wel een echte, een neppert is weer te "modern" hihi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar die krijg je niet gevangen, gevild, gedroogd en bewerkt binnen 6 dagen :)
Zonnebrand tegen het verbranden, lijkt me wel handig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In elk geval schoon ondergoedx5 en minimaal 1 extra set van alles, voor als je nat regent oid; sokken, broek, shirt. Zo'n dunne reishanddoek, zakmes en vergrootglas, kompas? Weet niet hoe avontuurlijk het precies gaat worden.. Regenjas en iets warms..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nat en vies wordt je toch, dus dat schone shirt is binnen een half uur ook vuil. Dus niet te druk maken om schoon-vuil
Zorg voor laagjes die je over elkaar aan kunt doen, dat is warmer dan 1 trui
n fleecevest is wel zwaarder maar wel gauw droog
Als je toch wilt proberen droog te blijven, xenos of hema hebben van die goedkope wegwerpponcho's
12 jaar geleden
Zou eerder denken aan spullen om te overleven zoals een mes, lucifers, pannetje, stukje touw, aanmaakblokjes voor vuur (bos vochtig), stukje zeil om droog te blijven ook met slapen, matje om op te slapen, zaklamp. Kijk altijd naar dat programma op discovery channel waar die mannen met bijna niets het oerwoud in gaan. Kijk eens of je iets kunt vinden met uitzending gemist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Muggenstift. Tekentang. Medicijnen. Zakmes. Kompas.

Misschien doe je hier inspiratie op:

http://www.archeon.nl/nederlands/het+park/prehistorie/prehistorie+informatie.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gefeliciteerd met je 10000 punten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Conan, thank you :)) !
Zorg in ieder geval voor waterdichte schoenen en een paar schone sokken. Niets is zo oncomfortabel als natte en koude voeten. Hetzelfde geldt eigenlijk wel voor je ondergoed. Normaal is katoen een prettige stof maar van een natgezweten T-shirt koel je af. Neem liever een polyester exemplaar dat ook nog redelijk comfortabel blijft als je zweet.

Verder een lampje (LED en oplaadbaar met een slinger), wasgel die je zonder water kunt gebruiken, een stevig mes dat je voor veel dingen kunt gebruiken, wegwerpaansteker, één of twee grote waxinelichten, veldfles, opvouwbaar esbitbrandertje, grote metalen mok die op dat vuurtje kan en als je ook voedsel moet meenemen zou ik zoveel mogelijk kiezen voor gedroogd spul uit de outdoorwinkel en hartkeks. Beleg kun je meestal in tubes krijgen. Oploskoffie, thee en suiker. Vochtige toiletdoekjes zijn erg prettig als je je een paar dagen niet kunt douchen.

Bij de XENOS hebben ze kleine, extra absorberende handdoeken en lichtgewicht besteksetjes. Neem meteen ook een poncho mee, niet die wegwerp-, want die zijn kapot als je ernaar kijkt maar voor een paar euro meer die nylonachtige versie, ook niet het toppunt van degelijkheid maar gaat met een beetje mazzel een week mee en weegt niets. O ja, kijk dan meteen ook even naar die plastic flesjes waar je levensmiddelen, shampoo etc. voor een week in kunt meenemen. Een oprolbare toilettas met spiegel die je op kunt hangen is ook prettig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoord, maar suiker en shampoo lijkt me wel vrij overbodig en niet passend voor een prehistorisch kamp. Kan nog veel verder gaan: in de prehistorie hadden ze ook geen zaklamp en aanstekers...
etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerlijk gezegd, toen ik e.e.a. nog eens nalas, vroeg ik me af of wij als moderne mensen überhaupt wel in staat zijn om een week echt prehistorische omstandigheden te overleven. Maar je kunt toch ook moeilijk een week met zo'n nepberenvel om je lijf gaan rondlopen die bij Leen Bakker verkocht worden om voor de nep open haard te leggen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Keesvi: hierop zou ik willen zeggen dat kennis, macht is.
Als ik van te voren zou weten dat ik een week in een prehistorisch kamp zou moeten overleven zou ik van te voren uitvoerig onderzoeken hoe men dat toen deed... Vast niet met een nep berenvel van Leen Bakker... Ik zou de uitdaging overigens best ook zelf eens willen aangaan. Lijkt me moeilijk maar ook leuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie het al voor me; een blindedarmoperatie met vuurstenen mesjes... Maar inderdaad, als er als kleine concessie een glaasje wijn bij het diner geserveerd wordt dan lijkt het mij ook wel wat. :-)
Een zak suiker is ook wel fijn. Klinkt mischien raar maar als je vieze smaak in je mond hebt, of voor bij de thee, of voor ff tussen door, kan erg handig zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bah, wat een ongezond idee!
(geen min)
Ik ga op reis en neem mee...

Een tandenborstel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zakmes, lepel, 1 schone set van alle kleren, (ondergoed en sokken 2 of 3), 2 vuurstenen, houten kommetje voor voedsel en water, sterrenkaart (voor het geval dat je moet lopen 's nachts; weegt niks), regenpak (is dan wel niet prehistorisch maar wel handig) en GOEDE schoenen, liefst van leer en van te voren goed ingevet. Erg belangrijk! Niks rottiger dan natte en koude voeten
En eventueel een goed handbijltje, maar ja dat doe ik als ik op zo'n trip ga :)
hoe zit het met de voedselvoorziening? Wordt daar voor gezorgd of moet je dat zelf meenemen?
zal nog even nadenken over verdere opties
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze het echt echt gaan doen zal die wilde zwijnen moeten gaan vangen en insecten gaan eten ;-)