Wat moet je als jongere zeker doen in Bodrum/Turkije qua bezienswaardigheden, excursies..?

Binnenkort gaan mijn vriend en ik samen op reis naar bodrum in turkije.
ik wil er een topvakantie van maken en vraag aan de mensen die iets meer weten over bodrum, mij hier wat meer over kunnen vertellen of hier al naartoe geweest zijn... of zij mij kunnen zeggen wat ik hier zeker als jongere moet gaan doen qua excursies e.d. sporten, markten..?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Antwoorden (4)

Bodrum heeft een mooi kastee dat je beslist moet bezoekenl. Je kan naar Pamukkale gaan om de witte krijtrotsen te zien en naar Selcuk met zijn ooievaarsnesten. Of maak een tocht met zo'n houten zeilboot (güllet). Houd je van markten aflopen ga dan ook eens naar Milas.

Toegevoegd na 1 minuut:
kasteel natuurlijk, geen kastee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
ik heb vanuit kusadasi een trip naar pamukkale genomen, en daar overnacht.
een hele reis, maar wel de moeite waard!
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben vanuit Bodrum naar Pamukkale geweest hoor. Er worden volop excursies daar naartoe aangeboden. Gutgut wat zijn we met zijn allen weer intelligent aan het doen. Waar beweerde ik dat Pamukkale bij Bodrum ligt? Het gaat er alleen om of je dat vanuit Bodrum kan doen want vraagsteller vraagt ook naar excursies. Begrijpend lezen schijnt dezer dagen erg moeilijk te zijn.
Misschien vind je het als jongere ook wel leuk om eens uitgebreid uit te gaan en dat kan in Gümbet. Daar kun je komen d.m.v. een dolmus (busje). Enkele reis is € 1 en duurt slechts enkele minuten. Er zijn veel winkeltjes, barretjes en disco's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De markt in Milas is zeker de moeite waard. Tip: boek het niet als excursie bij zo'n bureau maar ga met de dolmus. Scheelt je een boel geld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je naar dat kasteel gaat, wat al eerder geantwoord was, zou ik heel vroeg gaan.. dus om 8 uur s'ochtends er al zijn.. daarna is het echt een veel te heet hok, waar je niet kan genieten van de zienswaardigheden..

verder kun je dag tochtjes maken met een bootje, zwemkleding mee, deze brengt je naar een paar mooie baaien waar je lekker kan zwemmen, chillen etc.

er zijn ook een paar Hammam's hier kun je je lekker laten wassen, dit is helaas man en vrouw gescheiden maar wel een hele leuke ervaring..

Veel plezier daar