Heeft de financiele crisis in Griekenland effect op vakantiegangers?

Wij zijn van plan in september naar Griekenland te gaan voor een vakantie. Zullen wij als toerist iets van de crisis merken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Griekenlands enige bron van inkomsten , is het toerisme, ze zullen er echt alles aan doen om te zorgen dat dat gewoon doorgaat.
Vorig jaar waren er stakingen in Griekenland, maar op de eilanden (wij waren naar kreta) was daar niets van te merken, stakingen zullen vooral in Athene zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk hier eens:
http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&aq=2&oq=stakingen+griekenl&hl=nl&ie=UTF-8&rlz=1T4GGLR_nlNL266NL266&q=stakingen+griekenland+vliegverkeer

Andere antwoorden (3)

De noodzakelijke bezuinigingen zorgen voor spanningen. Als er gestaakt wordt bestaat er zeker een kans dat jullie daar iets van zullen merken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een antwoord van deze strekking had ik ook willen geven.
Nee dan ben je niet blij als het openbaar vervoer en/of de luchtverkeersleiders gaan staken. + voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt, overigens is het ook mogelijk dat als Griekenland niet meer wordt gesteund (en wellicht uit de Eurozone wordt gezet) het land failliet gaat waardoor ambtenaren niet meer betaald worden en er helemaal niets meer functioneert.
De kans daarop is denk ik niet zo heel erg groot, maar wel aanwezig.
Vorig jaar ook naar Griekenland geweest. In die periode was het veel in het nieuws dat er gedemonstreerd werd en dergelijke. In de praktijk niets van gemerkt. Ben in Athene geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, er wordt momenteel massaal geboekt voor een zomervakantie naar Griekenland.
Bronnen: