Welke vakantiebestemming voldoet aan mijn eisen?

Ik ben samen met mijn lief een vakantie aan het zoeken voor over een paar weekjes, we willen:
1. niet te ver weg, we denken aan zuideuropa
2. een strandvakantie
3. geen massaal toerisme
4. mooie dorpjes of interessante archeologische dagtripjes in de buurt.
Heeft er iemand tips voor specifieke plaatsjes of omgevingen, of bestaan er websites waar ik specifiek op dit soort informatie kan zoeken?

Toegevoegd na 6 minuten:
de planning is trouwens om een vliegreisje te boeken. (niet met de auto dus) We hebben zelf al zitten kijken naar spanje, maar zover ik gezien heb is de kust er daar compleet volgebouwd met lelijke grote hotels enzo..

Toegevoegd na 11 minuten:
ik hoor trouwens graag van jullie welke plaats (dus niet alleen land) jullie zelf zouden aanbevelen!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wil je met de auto of het vliegtuig of ander vervoer?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
owja, das een goeie, ik pas mn vraag even aan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Noord-spanje.. Cantabria is werkelijk het prachtigste stukje wereld dat ik ooit gezien heb. Heeft bergen, stranden, prachtige beschermde natuurgebieden en heeeeeerlijk eten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ps, met ryanair kun je super goedkoop vliegen vanaf charleroi (belgie) tot Valladolid. je moet dan wel een auto huren, want het is vanaf valladolid nog 2 uur rijden naar cantabria.

Het beste antwoord

Je kunt misschien naar Rhodos gaan er is veel te zien en het schijnt een prachtig eiland te zijn.
Het risico dat er veel toerisme is loop je misschien weer wel omdat iedereen naar zo'n mooi eiland wil
Maar goed kijk maar es bij onderstaande links of het wat is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Wat dacht je van Koatie / Istrië?
Volgens mij valt het daar nog reuze mee met massa toerisme en genoeg uitstapjes (Dubrovnik bijvoorbeeld, of Nationaal park Plitvicemeren).

Toegevoegd na 31 seconden:
Koatie = Kroatië.
Sorry.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is Malta of Cyprus wel iets voor jullie? Het is nog relatief onbekend, heeft mooie stranden en zeker een hele interessante geschiedenis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan zou ik eens op Nerga zoeken. Ligt in het zuiden van Spanje (op een aantal km van Malaga). Klein plaatsje en niet heel erg toeristisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan de Algarve in het zuiden van Portugal. Niet te ver weg, een heel stuk rustiger dan de Costa's, een gezonde lucht en lekker warm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De algarve is HET toeristengebied in Portugal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar een STUK rustiger dan Spanje !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Flauw, om daar een minnetje voor te geven.
Het is daar inderdaad goed toeven en zeker niet zo druk.
Misschien is het idee om even aan de andere kant van de Middellandse zee te kijken; oftewel: Noord-Afrika. Tunesië is bijvoorbeeld een erg mooie bestemming waar nog niet gigantisch veel toeristen komen. Het is relatief goedkoop (zeker goedkoper dan Spanje) en echt veel verder vliegen is het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kroatië kan ik ook erg aanraden: mooie natuur (incl stranden), vriendelijke mensen, vriendelijk prijspeil, lekker eten. Istrië vond ik zelf erg toeristisch, echter wat meer naar het zuiden is het een stuk minder vol met toeristen. Dubrovnik is een erg mooie stad, maar wel erg in de zuid-punt, dus wellicht wat ver van de andere uitstapjes. Rond Split is het ook goed vertoeven en dat ligt wat meer centraal in het land.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal doch even promoten:
http://www.visitfaaborg-midtfyn.dk/

voor rust en ruimte en mooie dorpjes..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een strandvakantie in denemarken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil wel :))
Sardinië schijnt ook heel erg mooi te zijn, voor wat betreft dorpjes en de kust, en vooral de natuur.
Maar ik weet niet, of er ook culturele dingen te bekijken zijn. Ik was van plan erheen te gaan voor een wellness-vakantie,(door omstandigheden niet doorgegaan) dus ik weet ook, dat je van tevoren gehuurde auto's af kan halen bij het vliegveld. En omdat ik nogal een natuurmens ben, heb ik meer daarop gelet ivm de wellness dan op bekijk-dingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar Aegina! slechts 1 uurtje varen van Pireus/Athene, dus gedurende het bezoek genoeg archeologische monumenten en musea in Athene. Op het eiland nog lekker rustig, voornamelijk Griekse toeristen. Hotels leuk, klein en niet te duur. Mooi weer gegarandeerd. Vluchten naar Athene makkelijk en voordelig te boeken. Indien je interesse hebt weet ik ook nog wel een leuk/goedkoop hotel. Op het eiland ook een zeer mooie Griekse tempel en verse vis voor weinig geld...

Toegevoegd na 1 minuut:
Het strand is op loopafstand...

Toegevoegd na 1 uur:
Plaats op het eiland:
http://www.aghiamarina.com/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lanzarote (Canarisch eiland)

Beperkt toeristisch. Niet volgebouwd (mag zelfs niet).
Zeer interessant met name op natuurgebied,
doordat het een vulkanisch eiland is.
Cultuur is zeer interessant doordat werkelijk overal
de invloeden van kunstenaar César Manrique te vinden zijn. Wijnbouw op vulkanische grond is ook zeer interessant om te zien.
Heerlijk over het eiland rijden in je huurauto over niet te drukke goede en goed onderhouden wegen.
Leuke dorpjes met o.a. leuke markten (Teguise is locaal
de bekendste markt).
Dagtripje naar Fuerteventura is ideaal (veerboot bij de hand en dat eiland is vanaf Lanzarote te zien en snel te bereiken).
(Meestal) lekker weer.
Goede stranden (m.n. Puerto del Carmen / Playa Blanca)
Ik zou dus in de buurt van de plaatsen Puerto del Carmen of Playa Blanca (iets rustiger) gaan zitten, want daar zijn de meeste faciliteiten voor de toeristen.

Als je echt heel veel van natuur houdt dan is La Palma (ook een Canarisch eiland) the place to be. De stranden daar zijn echter uitsluitend van zwart lavazand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
la palma heb ik ook over gedacht, dat is helaas door bosbranden bijna platgebrand deze zomer.. maar interessante tips, ik ga dr naar kijken, bedankt!