Wat moet ik niet vergeten?

Heerlijk, vannacht ga ik lekker op vakantie voor 18 dagen. Mijn koffer ligt al meer dan een week klaar en alles is klaar voor het vertrek.
Toch heb ik vaag het idee dat ik iets (belangrijks) vergeet.
Iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zul je eerst even de inhoud van je koffer moeten vermelden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben blij dat die vol en dicht zit. Kijk maar naar reactie bij Marleen.

Het beste antwoord

Wat ik altijd op het nippertje bijna vergeet zijn medicijnen. En dan niet alleen de 'voorgeschreven' medicijnen (wat en ramp is, want dan kun je écht terug of je bent twee, drie vakantiedagen kwijt met artsen opzoeken)m maar vooral ook de gewone paracetamol en dergelijke ,wat eigenlijk in je ehbo-doos thuishoort. Wat wel minder rampzalig is want overal te koop.
En ik vergeet altijd de blikopener ; thuis gebruik je die zelden meer, maar in het buitenland hebben ze nog relatief weinig van die rits rats blikjes.

Toegevoegd na 1 minuut:
Verder hangt het er ook een beetje vanaf of je gaat kamperen of in een hotel, en hoe ver weg je ongeveer gaat. Met kamperen is de kans dat je iets essentieels vergeet veel groter, maar dat geeft ergens ook wel de charme er aan ; je moet improviseren. Maar zolang je in een (west)europees land blijft waar alles zo ongeveer te koop is, zul je je vakantie wel doorkomen zonder wat dan ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Simpele vakantie in hotel, in Egypte, aan de kust, all-inclusive. Heb dus niet veel nodig, broek, shirt, slippers, boek en snorkelsetje. Maar toch?
Het heeft niks met papierwinkel en geld te maken, medicijnen gebruik ik niet (behalve rennies, maar daar heb ik er 200 van in de koffer zitten), het moet een kleinigheid zijn, waar je toch niet zonder wilt doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het een noodzakelijk iets of een iets dat te maken heeft met wat je wilt doen ?? Ik zou me bijvoorbeeld geen vakantie zonder haak- en breinaalden kunnen voorstellen, maar die hoef jij vast niet per se in je koffer. Wat wil je daar gaan doen en heb je er alles voor mee ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of gebruik het algemene lijstje dat we voor scouting altijd meegaven : - Kan ik eten en drinken ?
- kan ik slapen ?
- Kan ik me wassen en verschonen ?
- Blijf ik droog, warm of koel ?
- Ben ik voorbereid op gevaren (inclusief insecten, teken ed)?
- Kan ik aan de spullen komen die ik vergeten ben ?
- Kan ik me vermaken bij alle weersomstandigheden ? en daar zou je aan kunnen toevoegen : kom ik het land in en uit en kan ik iedereen bereiken die ik wil kunnen bereiken ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi lijstje, middels dit lijstje ben ik er achter gekomen. Heb de verkeerde oplaadbare batterijen bij me. Die zijn bij deze vervangen.
Bedankt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem een woordenboekje mee: Nederlands-Arabisch. Je wordt daar ontzettend vaak lastiggevallen door winkeliers die je het liefst de winkel binnentrekken en door bedelaars. Rustig winkelen is in Egypte niet mogelijk. Dus wat woordjes leren om ze op afstand te houden, is meegenomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Toet, ik ben er al eerder geweest en heb zeker geen woordenboekje nodig. Ik red me heel goed om dit soort lui op afstand te houden. Mij vallen ze niet snel lastig.
Maar voor een ander misschien toch een gouden tip.

Andere antwoorden (4)

Paspoort/ID-kaart, GSM, een goed boek, zonnebrandcreme, je reisverzekering, voldoende valuta voor/tijdens de reis, ANWB lidmaatschap. Zouden voor mij punten zijn die ik geregeld zou hebben voordat ik überhaupt mijn koffer zou inpakken. Los hiervan zou ik de koffer pas inpakken op de dag voor vertrek. En niet al een week van te voren. Want dan heb je juist het idee dat je wat vergeet. Aldus mijn eigen ervaringen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer, maar deze zaken heb ik allemaal bij me. De groetjes en tot over 3 weken.
+1
Je vriendin.

http://www.youtube.com/watch?v=CGBiQ3EC8Dw
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien handig om eerste even de inhoud van je koffer op te noemen. Want op afstand is het wat lastig te 'bedenken', of jij iets belangrijks ben vergeten ;-p.
Check in ieder geval even je paspoort en pinas, dan kun je (wat je vergeten bent) altijd nog op je vakantieadres kopen ;-).

Suc6 en alvast een hele fijne vakantie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nagelknippertje, mini-schaakbord, zaklantaarn enaansluitkabel fototoestel/PC.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook dat was het niet, maar je hebt me wel herinnerd aan een ander kabeltje wat ik nog wil meenemen.
+1