Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

een vriendin van mij heeft een indonesisch paspoort,en een verblijfsvergunning voor nederland. Kan zij daarmee op vakantie naar Andora?

Zij woont en werkt al jaren in nederland,maar wil bij de grens van andora niet voor onaangename verrasingen komen te staan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Paspoort kun je alle landen mee in
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze heeft dus geen Nederlands paspoort? In dat geval krijgt ze bij de grens van Andora de rechten verleend die iemand uit Indonesie verleend zou krijgen, niet die van een Nederlander.

Bij de grens gaat het erom of je de houder van een Nederlands paspoort bent, niet of je er woont.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik merk dat ik bij meerdere vragen twee anonieme minnaars zonder gegeven motivatie heb... Gezellig, misschien kunnen we een trio'tje doen?
Normaal gesproken is dit geen probleem, die Nederlandse verblijfsvergunning staat helemaal los van haar reizen binnen Europa. Tenzij ze een strafblad heeft, dan kunnen ze nog wel eens moeilijk doen, en wanneer ze als 'gezocht' gemarkeerd staat.
Bedoel je trouwens Andora in Italie, of bedoel je Andorra in Spanje? Niet dat het er toe doet hoor..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry heidi, ik bedoel dus andorra-spanje:)
Een Nederlandse verblijfsvergunning geldt als identiteitskaart. Wel wordt geadviseerd om zowel het paspoort uit het land van herkomst als de Nederlandse verblijfsvergunning mee te nemen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens kun je na 5 jaar verblijf in Nederland ook EU-rechten aanvragen vanwege lang verblijf. Of naturalisatie...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding