In Australie kun je auto's huren waar je ook in kunt slapen. Is dit er ook in Amerika? Ik wil erheen, maar hotels zijn duur...

en als het al bestaat is het natuurlijk niet zo handig om langs de weg te gaan staan en te gaan slapen... maar het moet zo goedkoop mogelijk!

Toegevoegd na 2 minuten:
nee, in australie heb je een soort stationwagon....

Toegevoegd na 4 minuten:
mmmm, dus wel hotel/motel/hostel.... moet wel af en toe douchen natuurlijk.... ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K

Antwoorden (5)

Je bedoelt een camper?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ook een auto huren en Dan naar een Motel gaan. Een stuk goedkoper en je auto staat veilig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt in principe in alle auto's wel slapen, maar of dat zo lekker ligt, ik heb dus een vermoeden dat je het over een camper hebt.

In Amerika kun je op tal van plekken campers huren. Je kunt het zelfs al via organisaties in Nederland regelen, maar vergis je niet: het huren van een camper is ook niet goedkoop, zeker niet als je in je eentje gaat, dan kun je goedkoper een motel bezoeken.

Een goed informatiesite over Amerika per camper vind je hier:
http://www.allesamerika.com/amerika-camper.html

En een goede site voor motels is deze:
http://www.amerika.nl/cms/reizen/e107_plugins/content/content.php?content.499
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vond de motels niet zo duur zelfs goedkoper dan een camping.
Campers zijn vrij duur om te huren en om in een stationwagen te slapen zou ik niet aanraden zo veilig is dat nu ook weer niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door jou genoemde kampeerauto's zie je alleen in Australie en Nw Zeeland.
rondreizen door de VS waar de nadruk ligt op natuur en de Nationale Parken is de Camper een oplossing. Voor pakket reizen en info neem kontakt op met Jan Doets Reizen in Heerhugowaard, kop van Noord Holland bij Alkmaar.

Wat ook een mogelijkheid is. Is gebruik te maken van blokhutten welke op campings staan. De organisatie heet KOA camps. www.koa.com. Je kan een gids aanvragen. En vooraf een route uitstippelen en deze hutjes reserveren. Wel ruim van voren regelen. Er zijn per camping maar een zestal hutjes en erg populair.

Er zijn in de VS veel motels en goedkope hotel ketens. Days Inn, Howard Johnson etc Zijn allemaal via t internet te vinden en geven allemaal boekjes uit met adressen van hotels.
Tip; in Nederland 1e overnachtingen boeken ivm Immigration rules. Vooraf huurauto boeken en alle verzekeringen (die kosten zijn hoger dan de huur zelf). En bij auto ook Navigatie huren. Ter plaatse gsm huren of met en simlock vrije 3band toestel (bijv IPone, vergeet 12v kabel niet!) ter plaatse prepay sim/kaart kopen en per dag hotel reserveren. Goed voorbereiden. Ga naar goede reiswinkel (in Utrecht,Adam,Leiden) koop kaarten en Lonely Planet of Rough Guide over stad,streek,staat welke je wil bezoeken. Rondreiden in VS is heel relaxed met name met Navigatie aan boord als je in en rond grote steden als LA San Fransico rijdt.