Wat is leuk om te doen op fuerteventura?

Over een maand ga ik met mijn moeder, zusje en twee nichten naar Fuyerteventura, en ik vroeg me af wat nou echt de moeite waard is om te doen.
Daarmee bedoel ik bijvoorbeeld:
- Leuke stadjes/dorpjes
- Mooie stranden
- leuke uitgaansgelegenheden voor meiden rond de 18
- leuke (attractie)parken
- Kortom: gewoon leuke uitjes!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
2.2K

Het beste antwoord

Zorg dat je een huurauto hebt!

Uitgaan kan heel goed in Morro Jable, helemaal in het zuiden.

Leuke stadjes zijn Antigua, Pájara, Gran Tarajal, Giniginamar, Tarajalejo, en Morro Jable rond de haven. Nog veel leuker is het echter om op de bonnefooi te gaan rondrijden. Dan kom je bijvoorbeeld door het nietszeggende Tiscamanita, je stopt om in een barretje de weg te vragen, je drinkt een koffie - en voor je het weet ben je druk in gesprek met de lokale bevolking, krijg je gratis een scheut weetikveel in je koffie die ervoor zorgt dat je eerst een wandeling van een half uur moet maken omdat het absoluut onverantwoord zou zijn om met dat spul in je bloed meteen in de auto te stappen, en heb je een geheel ongeplande, maar beregezellige middag.

Ook Puerto del Rosario en Corralejo hebben een leuk centrum. In beide steden kun je overigens ook heel goed uitgaan.

Wil je ruwe rotsen en woeste golven (niet zwemmen - levensgevaarlijk!), ga dan naar El Cotillo in het noorden. Daar zijn trouwens flink wat goed afgeschermde baaien, waar je juist wel uitstekend kunt zwemmen.

Nog woester is de hele westelijke kust. Je kunt met een terreinwagen van Morro Jable naar Cofete rijden. Als je zin hebt, kun je daar de Villa Winter bezoeken, die een onbekende maar zeer belangrijke rol speelde in de Tweede Wereldoorlog. De weg van Morro Jable naar Cofete is een paar jaar geleden flink verbeterd, zodat je er nu ook met een gewone eenvoudige auto heenkunt; echter, de voorwaarden van de autoverhuurders zijn daar nog niet op aangepast, die gaan nog uit van de ruwe piste die het tot voor kort was, dus het is officieel niet toegestaan die weg te berijden met een gewone auto, ook al kan dat nu zonder problemen.

In de buurt van Risco del Paso heb je een Barranco die dwars over het eiland richting de andere kust gaat. Je moet een stel Peruaanse boeren vragen of je over hun terrein heen mag; zij halen dan de ketting even weg zodat je erdoor kunt. Ze stellen het op prijs als je daar een paar euro voor geeft, maar het is ook best als je dat niet doet.

Die barranco is kaal, woest, steenachtig, indrukwekkend, en mooi. Op het eindpunt heb je een adembenemend uitzicht op de andere kust, en kun je tot aan Cofete kijken. Je ziet roofvogels en geiten.

Direct ten noorden van La Pared kun je een geitenboerderij bekijken, en daar geitenkaas kopen.

(zie reactie)
Cryofiel
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
(vervolg) El Cotillo is een klein dorpje, pure ontspanning. Aan de noordkant zit een Spaans echtpaar dat een Duitse bakkerij runt, waar je wat kunt drinken en lekker brood of gebak kunt eten. Voor je het weet raak je in gesprek met andere gasten, en spreek je Italiaans met een stel Fransen. Gewoon net wat het beste uitkomt, allemaal heel ontspannen. Tenslotte moet je de kustweg ten zuiden van Corralejo nemen. Die is soms verborgen onder het zand. Strand en duinen (gaat daar in elkaar over) zijn daar letterlijk kilometers breed - heel bijzonder. Aan het water is het goed en veilig zwemmen, hoewel ik persoonlijk Risco del Paso prefereer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dikke plus!
Blijf vooral niet op je strandstoeltje zitten dus, maar trek er lekker op uit :-)

Andere antwoorden (2)

Als je een beetje aan de kust zit is het bijvoorbeeld leuk om te lereb windsurfen, meer het eiland inwaards kun je ook kameel rijden enzo. Ps als je er komt denk je waarschijnlijk; wow wat is het hier droog (qua grond) maar die vakantieparken zijn wel allemaal heel mooi ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Sotavento is er, niet als jij er bent, de wereld kampioenschappen windsurfen in verschillende klassen van 22 Juli tot 1 Augustus.

En uiteraard kun je leren windsurfen, dit kan ook op bovengenoemde spot bij René Egli. Wel prijzig...