Wanneer is het in the US precies 12pm op 11-01-2011 op Nederlandse tijd?

Ik snap am en pm wel maar alleen niet met 12 uur omdat ik het onthoud met het ezelsbruchtje van am staat voor after midnight en pm staat voor, voor midnight. Maar 12 uur zelf is niet voor of na. snappie? haha.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
2.3K

Antwoorden (2)

In Amerika is het 12.00 PM om middernacht en dan zitten wij al in de ochtend om 8.00 uur AM ten opzichte van oost Amerika.
Als het in Amerika 12.00 uur AM is, dan is het hier 8.00 uur PM dus 20.00 uur.
AM = ante meridium. PM=s post meridium. Het meridium is de meridiaan die over London loopt van de noord naar de zuidpool.
Als het hier 0.58 uur PM is, dan is het in London 11.58 AM

De plekken waar het vroeger is, is alles wat ten westen van jou ligt. Dus in London is het een uur vroeger en in oost Amerika is het ongeveer 8 uur vroeger. Alles wat ten opzichte van jou naar het oosten gaat, is later.
Door de draai van de aarde gebeurt dit en voor jou draait de aarde naar het oosten. Dus je reist per dag 40.000 Km naar het oosten en een dag later ben je ongeveer weer op hetzelfde punt in het heelal. Grappig hè.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In tegenstelling tot wat bovenstaand antwoord suggereert, is 12:00 PM gelijk aan 12 uur 's middags. 12:00 AM is middernacht.

Probeer maar uit in Excel. En dan ga ik ervan uit dat het in Excel goed geprogrammeerd is :-)

Als je 11-01-2011 12:00:00 invoert en je de celeigenschappen wijzigt naar de AM/PM tijdnotatie, maakt Excel er 11-01-2011 12:00 PM van.

Evenzo, wanneer je 11-01-2011 0:00:00 in voert, maakt Excel 11-01-2011 12:00 AM.

Als je je ook je locatie op Engels (VS) instelt, zul je zien dat in de notatie van de datum ook de volgorde van dag en maand wordt omgedraaid, maar dat terzijde.