Zal ik problemen ondervinden met een autoreis met mijn minderjarige vriendin?

Ik ben 18 en mijn vriendin 16 en we willen een autoreis maken met mijn auto naar Italie. Kan ik problemen ondervinden met de Franse/Italiaanse politie of hoteluitbaters om dat zij minderjarig is? Haar ouders hebben er geen bezwaar tegen en vertrouwen mij.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (6)

Geen probleem, jij bent wettelijk volwassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan wel vragen oproepen, zoals vraagsteller al aangeeft, daar zij minderjarig is.
Ik weet niet of een hotel dat accepteert, vooral in het buitenland...
Al je toch bang dat je problemen krijgt , laat dan een handtekening zetten op een brief dat haar ouders geen bezwaar hebben.
En maak wel een fotokopie van haar ouders legitimatie's zodat ze kunnen zien dat het hun echt handtekening is.

Dus schrijf bv op een brief: Ik Mr en Mvr ...... (ouders van jou vriendin) gaan er mee akkoord dat mijn dochter met .... (jou naam) mee gaat op reis.

Kan nooit kwaad om het mee te nemen voor de zekerheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan nooit kwaad+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ maar dan wel in het Engels..i.v.m. het buitenland...
Kimath
13 jaar geleden
Goed idee!
Wat rtf zegt is inderdaad ook wel handig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
~1 voor rtf in het engels is wel verstandig ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moest plus zijn maar ineens doet mijn toetsen bord raar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@AMG bedankt voor de tip het is gelukt
met toestemming van haar ouders op papier moet het goed zijn. vergeet niet om legitimatie mee te nemen. dan alleen nog een goeie reis toegewenst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mischien je moet je geen zorgen maken je bent oud genoeg is er iets mis bel je gewoon je ouders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen probleem hoor, jij bent 18 jaar dus jij bent dan de hoofdboeker in de hele reis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat denk je zelf,tuurlijk krijg je problemen ze is nog minderjarig en uit ervaring met de autoreis ze doen echt heel moeilijk het kan ook zijn dat ze haar achterhouden voor ter controle dus jij mag het weten.....