Ik wil deze zomer naar New York en ik heb een geschikt ticket gevonden, maar het bevat een overstap in GVA van 105 minuten, maar is dit genoeg?

Dit is hoe de vlucht in elkaar zit: BRU - GVA GVA -EWR en terug EWR - LHR LHR - BRU. In GVA en terug in LHR is er een overstap van 105 minuten. Ik vlieg BRU-GVA en LHR-BRU met brussel airlines en GVA-EWR en EWR-LHR met United airlines. De vraag was of ik met 105 minuten genoeg tijd heb qua security, immigrations en al die dingen. Een andere vraag: moet ik bij de overstap mijn bagage nog een keer ophalen en opnieuw inchecken aangezien tijdens de reis met verschillende airlines gevlogen wordt?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Onderweg
2.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit lijkt mij een transitvlucht, dus koffers e.d. gaan automatisch mee naar het volgende vliegtuig, dit hoef je niet apart nog in te checken. Overstap is ruim voldoende mits het weer goed blijft en de terroristen gewoon thuis op de playstation blijven spelen.

Antwoorden (1)

Je hoeft tijdens de overstap geen bagage op te halen, deze wordt als het goed is bij vertrek meteen doorgelabeld naar de eindbestemming en door de vrachtafhandeling automatisch naar je vervolgvlucht gebracht. In principe zou 105 minuten voldoende moeten zijn, zeker in Genève. In Londen hangt de benodigde tijd een beetje ervan af op welke terminal je vanuit New York aankomt en waar je vlucht naar Brussel vertrekt; daar zijn de afstanden wat groter, maar ook dat zou in principe moeten lukken.