Kun je in Hongarije met de euro betalen?

welk betaalmiddel heeft Hongarije?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
15.9K

Het beste antwoord

Ja,dat kan op veel plaatsen al.
Ik kom er net vandaan,en loop er al vanaf 1996,omdat mijn vrouw daar vandaan komt.
Maar het beste is dat je gewoon hongaars geld wisselt,dan kun je ook in de kleine zaakjes en dorpen betalen.
Bij meeste tesco,s dat zijn heel grote winkels die meestal 24 uur per dag open zijn,kun je goed wisselen.
Niks geen gedoe met legitimatie,gewoon geld neerleggen en je krijgt forinten ervoor.
Alleen de koers die kan per uur verschillen,maar het blijft een goedkoop land voor ons nederlanders om te eten en te drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat kan ik het beste doen eef?
op het vliegveld forinten kopen?

Andere antwoorden (5)

De forint is de munteenheid van Hongarije.

Toegevoegd na 34 seconden:
Oorspronkelijk zou Hongarije rond 2010 de euro invoeren als munteenheid, maar deze datum werd niet gehaald vanwege moeilijkheden met het op tijd in orde brengen van het begrotingstekort.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://financieel.infonu.nl/geld/15094-hongaarse-valuta-de-forint-in-hongarije.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dat een antwoord?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is een antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt er dus niet met de euro betalen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb je goed begrepen,eleo
Ja dat kan wel, ondanks dat het niet hun 'eigen' munt is. Bijna iedereen accepteert de euro daar, misschien rekenen ze wel iets hogere wisselkoers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoewel Hongarije al enige tijd lid is van de EU, heeft het nog steeds zijn eigen valuta: de Forint (HUF). Het ziet er ook niet naar uit dat de Hongaren op de korte termijn "onze" valuta gaan gebruiken.

Munten van
5 Forint
10 Forint
20 Forint
50 Forint
100 Forint = € 0,38 (dec. 2008)
200 Forint

1 euro is ongeveer 250 forint, maar wisselt sterk.

Biljetten van : 500, 1.000, 2.000, 5.000, 10.000 en 20.000 Forint (de laatste en dus de grootste is, om een idee te geven, ongeveer 75 Euro waard).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Hongarije wordt betaald met de Forint.
Vaak, maar lang niet altijd, worden euro's geaccepteerd, maar je krijgt het wisselgeld dan wel in Forinten terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan wel maar je wisselkoers is dan echt niet gunstig