Hoe betaal ik kleine uitgaven in London/UK zonder cash? Waar goedkoop kleine bedragen cash wisselen?

Binnenkort moet ik voor een zakentrip naar Londen. Ik vlieg in, heb de meeting en vlieg weer terug. Het enige wat ik in Londen ga uitgeven zijn wat relatief kleine zaken (zoals koffie, wat eten).

Mijn vraag is nu: Wordt in Londen grootschalig, de Nederlandse PIN passen geaccepteerd? Hoe zit het met VISA-creditcards? Met welk 'plastic geld' kan ik normaal betalen in de UK?

Is het verstanding om euros in ponden te wisselen of kan ik het af met PIN/VISA? Als het verstandig is om ponden mee te nemen waar kan ik relatief voordelig kleine bedragen wisselen. Als ik namelijk grote bedragen wissel zit ik er vervolgens mij opgescheept want ik kom niet iedere dag in Londen ;-)

Bedankt,

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K
ronron1212
6 jaar geleden
Pinpas is prima
ronron1212
6 jaar geleden
Londen heeft nog de euro. en met de pinpas kun je pinnen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Sorry, maar de UK heeft helemaal niet de Euro. GB is nog lid van de EU, maar heeft niet de Euro.
ronron1212
6 jaar geleden
Sorry bedoelde eigenlijk betalen met de euro
paulus811
6 jaar geleden
Ik werk regelmatig in Londen, maar het is soms wel handig om contant geld te hebben. Zo accepteert niet iedere taxi een creditcard en pinnen lukt meestal ook niet. In winkels kun je wel vrijwel altijd met je Nederlandse pinpas betalen.
tinus1969
6 jaar geleden
@ronron1212, UK heeft NIET de euro, en je kunt ook niet betalen met de euro.
ronron1212
6 jaar geleden
@ttinus1969 dat kan wel zelfs in turkye kan ik betalen met de euro
paulus811
6 jaar geleden
@ronron1212, dus omdat jij in Turkije met euro's kunt betalen, lukt dat een ander in Londen ook. Leg die logica eens uit? Geloof me, de euro is geen betaalmiddel in Engeland. Dat men het soms tegen een ongunstige koers accepteert maakt het nog geen alternatief voor de Britse pond.
ronron1212
6 jaar geleden
@paulus811 kom er regelmatig nooit een probleem gehad met het betalen met euro's. Net als in meerdere landen maakt het niet uit wat het wettige betaal middel is om met een euro te kunnen betalen.
tinus1969
6 jaar geleden
@ronron1212, ik heb nog nooit meegemaakt dat euro's in UK worden geaccepteerd. Neemt niet weg dat het mss soms gebeurt, maar normaal is het zeker niet. Het is ook niet nodig, want er kan vrijwel overal gewoon gepind worden.
criseyde
6 jaar geleden
@Ronron,
Kun je mij misschien voorbeelden geven waar je dan met Euros kan betalen in London? Ik kom er namelijk ook zeer regelmatig en heb het nergens meegemaakt. Ook mijn Engelse vrienden die in Londen wonen herkennen dit niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Betalen met de euro in Engeland kan soms wel (zeker bij de grotere attracties of bij souvenirshops in de binnensteden) maar over het algemeen rekent men dan een zeer ongunstige koers. Beter is het om een klein bedrag uit een geldautomaat te halen (bv 20 pond) en merendeel gewoon met de bankpas/creditcard te betalen.

Antwoorden (1)

Zowel Nederlandse PINpas (Maestro) als VISA worden breed geaccepteerd, ook voor kleinere bedragen. Verder staat Londen vol met geldautomaten.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Let wel op dat je een geldautomaat van een "echte" bank neemt en niet die van een wisselkantoor of winkel. De transactiekosten die je bij een bank betaald zijn veel minder dan bij wisselkantoren of winkels.