Is er een grenscontrole als je met de boot naar Engeland gaat, zo ja heel streng?

Ik ga met mijn klas naar Engeland. En ik vraag me af of er een strenge controle bij de grens is. Graag serieuze antwoorden!
Ik heb dit ernstig nodig.

Toegevoegd na 5 minuten:
Dit in verband met de planning die ik moet maken.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
7.7K
ronron1212
7 jaar geleden
Ja er is een grenscontrole en die kan erg streng zijn.
TurfGraver
7 jaar geleden
En als je niks illegaals bij je hebt zijn ze geen probleem....
tinus1969
7 jaar geleden
@Hansklok61, wat voor planning? Het is heel simpel; alle leerlingen moeten een ID kaart hebben, maar als ze 14+ zijn, horen ze die toch al te hebben. Controle gaat meestal soepeltjes, maar grapjes maken of tegenwerken (of bv bellen/foto's maken) is buitengewoon onverstandig. En natuurlijk geen drugs/wapens en andere verboden meuk.
tinus1969
7 jaar geleden
Aanvulling; let op schoolkinderen zonder EU-nationaliteit. Die moeten een een reeks extra eisen voldoen, zoals het invullen van een landing card.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heb je medicijnen nodig zorg dat je dat goed regelt van te voren bij je apotheek . Neem geen illegale pillen mee !!

Antwoorden (2)

Ja, er is zeker controle en het lijkt me dat na de aanslag in Londen van een paar weken terug die weer verscherpt zijn. Op onderstaande site kun je heel veel informatie vinden:
https://www.gov.uk/uk-border-control
Deze link is speciaal voor schoolklassen en grote groepen die met de bus komen:
https://www.gov.uk/government/publications/school-parties-visiting-the-uk-by-coach
7 jaar geleden
Ja heel streng elk paspoort of is kaart word daar ook gescand dus je loopt niet zo binnen.
Tenminste als je met de boot in Newcastle aankomt maar zal overal het zelfde zijn