kan je ook setjes Euro munten kopen in Vatiekaan Stad ?

Toegevoegd na 1 minuut:
munten uit Vaticaan stad zelf

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
1.7K
Erna55
7 jaar geleden
Zoals Antoni in je vorige vraag antwoordde :
De Vaticaanse euromunten zijn zeldzaam. Hoewel, wettelijk gezien, geldig betaalmiddel in de hele EU, dienen deze munten in de praktijk uitsluitend als verzamelobjecten .
ronron1212
7 jaar geleden
https://www.knm.nl/Vaticaan/nl/page/238/?gclid=CKarlpnUwdECFQ4R0wodv_oIyw
Antoni
7 jaar geleden
@Erna55, op de site https://nl.wikipedia.org/wiki/Vaticaanse_euromunten waar ik de informatie van mijn antwoord deels vandaan heb, staat nog dat het Vaticaan vanaf 2010 51% van zijn uitgebrachte munten in omloop moet brengen. De euromunten van Vaticaanstad zijn dus wel deels in omloop (gebracht).
Erna55
7 jaar geleden
De munten zijn in omloop gebracht, toch zijn ze nog steeds bij de verzamelaars gewild.
Wanneer je al een setje kunt vinden, zul je er een vette prijs voor moeten betalen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik kom uit tot 50 euro voor een setje. De entree tot de musea 15 plus 35 euro voor het goedkoopste setje.
ronron1212
7 jaar geleden
@Erna55 kijk even in mijn link en je ziet dat ze gewoon te koop zijn.
Erna55
7 jaar geleden
De nominale waarde van een setje is 3 euro 88.
Je kunt ze dus kopen voor 35 euro.

Het beste antwoord

In het musea complex is op de eerste verdieping naast de postkantoor bij de uitgang van het musea complex de winkel. Hier zijn setjes te koop. Ga er van uit dat alleen de zeldzame, duurdere sets hier te koop zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Dan moet je dus wel even naar Rome dus.
Antoni
7 jaar geleden
Gezien de vraagcategorie "Vakantie & Reizen" is de kans groot dat de vraagsteller plannen heeft voor een reis naar Rome, @ronron1212.