In welk zonnig land kun je in oktober nog goed uitgaan?

Ik wil begin/middag oktober nog een aantal dagen met een paar vrienden naar een zonnige bestemming (Lees: Spanje, Griekenland, Turkije). We vragen ons alleen af waar het dan nog echt levendig is. Dat kan zowel door locals als door toeristen zijn. Kan me voorstellen dat er een aantal eilanden (Griekenland) dood zijn in deze tijd van het jaar.

Alvast bedankt!

Niels

Toegevoegd na 1 minuut:
Het gaat ons met name over het uitgaan. Denk dus aan discotheken of uitgaanspleinen zeg maar

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
4.8K
Amadea
7 jaar geleden
Portugal en ook het erbij horende eiland Madeira.

Antwoorden (2)

De meeste badplaatsen zijn natuurlijk enorm op (Noord Europees) toerisme gericht, dus na augustus is het er vrijwel helemaal dood.

Zelf ben ik ooit eens in oktober in Lloret de Mar geweest, daar was toen nog wel het een en ander open. Kwam op dat moment ook wat toerisme vanuit ik meen Suriname.
Lang niet alles was open, Nederands georiënteerde clubs helemaal niet. Maar nog voldoende om even lol te maken. Andere Spaanse badplaatsen zou ik mijden, die zijn vaak eind Augustus al redelijk uitgestorven.

Andere landen kan ik niet beoordelen. Ik kan me zo voorstellen dat het in Chersonisos (Kreta) ook nog wel even doorgaat.

Je kunt natuurlijk altijd op websites van diverse clubs kijken wanneer deze geopend zijn.
7 jaar geleden
Ik zou zeggen ga naar badplaatsen waar het ook nog druk is zonder de toeristen, bijv. badplaatsen met grote steden.

Misschien niet een typische jongeren bestemming maar bijv. in Barcelona kun je nog prima uitgaan in oktober met lokale bevolking en misschien nog toeristen en je zit erg dicht bij het strand/cultuur/grote stad. Anders zou ik iets van Ibiza zeggen, valt qua prijs reuze mee in het naseizoen.