Heeft het vliegveld van Eindhoven ook een treinstation?

Kan je, net als bij Schiphol, met de trein meteen bij het vliegveld komen?

13 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
Utrecht
13 jaar geleden
Dit had je zelf binnen 2 minuten ook bij elkaar kunnen Googlen....
zondag
13 jaar geleden
Ik keek op de site van de luchthaven maar er stond niets over de trein.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Utrecht: zo is het met de meeste vragen hier....
zondag
13 jaar geleden
Zullen we GV dan maar opheffen? Je kunt immers haast alles googelen volgens jullie.

Het beste antwoord

Bus 401 van station Eindhoven naar Meerhoven en Ehv. Airport is geen gewone bus, maar een Phileas.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Phileas_(OV)
Doordat die Phileas over een eigen, vrije busbaan rijdt en het een sneldienst betreft, kun je in vrij korte tijd van Ehv. NS naar Ehv. Airport reizen. In de spits rijdt er elke 7,5 minuut een bus, buiten de spits rijden ze overdag om de 10 minuten en 's avonds om het kwartier.

Verder heb je ook buslijn 145 en buslijn 103, dat zijn gewone bussen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Phileas_(OV)

Toegevoegd na 14 uur:
Ik zie nu pas dat ik 2x dezelfde link heb gebruikt. Die 2e link moet zijn: http://www.eindhovenairport.nl/content/openbaar-vervoer hier vind je alle mogelijkheden om met het OV bij Ehv. Airport te komen op een rijtje.

PS Goede vlucht en fijne vakantie (dat laatste gok ik maar)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee je moet met de trein naar station eindhoven en dan met de bus naar het vliegveld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yes, bus 401 is dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en 402 toch
Vanaf Amsterdam, utrecht en Den Bosch gaat er ook een airportbus direct naar het vliegveld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het vliegveld van Eindhoven heeft geen treinstation.

Het vliegveld ligt aan de buitenkant van de stad en
het treinstation ligt in het centrum van de stad.