Wat is een geschikt kacheltje om in een tent te gebruiken?

Ik ga wat later in het jasr met vakantie dus ik zou in de tent graag een kacheltje zetten voor 's avonds. (Niet 's nachts tijdens het slapen)

Ik wil GEEN gaskachel. Die dingen vind ik eng. Nu zie ik er wel een aantal op sites als de vrijbuiter en de Wit. En die werken op stroom. Dat vind ik prima. Maar dan zie ik erbij staan 800 watt en zelfs 1500 watt.

Dat kan je toch niet gebruiken op een camping. Of vergis ik me. Ik dacht dat dan de zekering eruit zou knallen.

7 jaar geleden
in: Vakantie
1K

Antwoorden (1)

De gaskacheltjes worden op de gastankjes gedraaid en staan veel stabieler dan een stroom-kacheltje. Bij een stroomkacheltje moet je altijd een snoer hebben en de kans dat je er over struikelt is niet gering. Wij kamperen nu al 47 jaar en hebben altijd buiten het hoogseizoen de gaskacheltjes gebruikt. Maar wat je ook aan verwarming gebruikt, je moet altijd je hoofd erbij houden.
Een echt gevaarloze methode is ons nog het best bevallen: stevige dikke trui, meerdere laagjes indien nodig en dan heet water in de watertank en daar zet je dan lekker je voeten op. Stevige wandeling vlak voor je gaat slapen en niet te laat naar bed.
Wij gaan straks ook weer naar Texel tot half september en dan zijn de avonden bar fris aan zee (zeemist), Gaskacheltje mee en de warmwatertank natuurlijk. :)
7 jaar geleden
HeerVoldemort
7 jaar geleden
De nieuwere elektrische kacheltjes hebben een valbescherming, schakelen uit als ze vallen. Als een gaskachel valt heb ik: "WOESCH!" tent weg.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Verder heb je natuurlijk gelijk. Ik neem met kamperen altijd warme kleding mee. Maar een kacheltje af en toe is toch best lekker. Heb vorig jaar in Italië een paar keer toch zitten blauwbekken in de tent. Al moet ik daarbij wel toegeven dat dit een andere tent was met een los grondzeil. Ik heb nu een gloednieuwe tent met rondom vast grondzeil.