Valt een intake gesprek onder de reisverzekering?

Ik heb middenin mijn vakantie een intake gesprek voor een school, die niet afgezegd kan worden. Het kan niet verzet worden, en als ik niet kom wordt ik niet aangenomen op de school.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ai, pijnlijke planning.....ik hoop voor je dat dat inderdaad geaccepteerd wordt, maar ik vrees dat de reisverzekering DAAR wel onderuit komt. :-(
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Sla er in elk geval even je polisvoorwaarden op na ; die kunnen bij elke verzekering anders zijn. Maar als ik zo zie wat geldige redenen zijn, gaat dat eigenlijk allemaal over onvoorziene omstandigheden, en een intakegesprek voor een opleiding kun je ergens zien aankomen.
tinus1969
7 jaar geleden
Dit valt zeker niet onder de reisverzekering. Wellicht valt dit onder de annuleringsverzekering (lees de voorwaarden!), maar dan alleen als je ook in het geheel niet op vakantie gaa.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@tinus1969 My thoughts exactly dit heeft niets met een reisverzekering te maken. En of het onder een annuleringsverzekering zou vallen valt ook te betwijfelen.
Erna55
7 jaar geleden
Dit valt niet onder een reisverzekering. je kunt oroberen om contact op te nemen met de school en kijken of je bv via face-telefoon het gesprek kunt krijgen.
tinus1969
7 jaar geleden
@MrTomaat; een annuleringsverzekering vergoed een aantal verrassende zaken WEL, zoals 'nieuwe baan'.

Het beste antwoord

Nee. Een verzekering keert uit als zich een onvoorzien voorval voordoet dat onder de polisvoorwaarden valt. Een al bestaande afspraak is geen onvoorzien voorval.

Bij een reisverzekering is dat bijv. schade aan of diefstal van de bagage.

Bij een annuleringsverzekering is dat bijv. een sterfgeval in de directe familiekring maar bijv. ook ontslagen worden of een nieuwe baan krijgen. (Er zijn dan meestal wel eisen aan de omvang van het aantal werkuren of een bepaalde minimumcontractduur).

Wat je nog kunt doen:
@ de polisvoorwaarden van de verzekering erop nalezen of je met de meest ruime uitleg toch mog kans zou hebben om... (m.i.: vergeefse hoop)
@ kijken of afspraak met de school op andere plaats of wijze kan doorgaan. (Goed nadenken of je hiermee niet op voorhand een slechte indruk achterlaat. Komt namelijk vreemd over als je een gemaakte afspraak niet nakomt door eigen toedoen.)
@ Met pijn in het hart en de portemonnee de vakantie afzeggen.
Computoon