Auto kopen in Nevada, hoe veel tijd en geld kost de administratie?

Ik wil graag weten hoeveel tijd het kost om een auto te registreren en te verzekeren, en hoeveel geld dit kost.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K

Het beste antwoord

Het moet toch mogelijk zijn om binnen een paar dagen een auto te kopen en te verzekeren in de VS als niet staatsburger, volgens de bron.

Thuis kun je al beginnen, voorbereiden met van alles, zoals online Auto’s Kopen via Craigslist, soort Marktplaats (wereldwijd) en daarnaast je verdiepen in de verzekering, moet ook in Nederland niet onmogelijk zijn (Verzekeringsmaatschappij Alessie), kan ook in de VS maar hier voorbereiden spaart daar tijd. (bron)

Goed alternatief is CarMax, commercieel autoverkoopbedrijf, keten, niet duur en inclusief terugkoop-garantie. Ander bekend bedrijf is Cars.com.

Auto registreren: Elke autobezitter in de VS is verplicht zijn auto officieel te laten registreren bij de DMV (Department of Motor Vehicles). (Zie bron)

Auto verzekeren: De voorwaarden en kosten van de verzekering verschillen per staat. Texas en Arizona zijn relatief goedkope staten, in een duurdere staat zoals Florida betaal je gemiddeld zo'n 150 dollar per maand voor een periode van zes maanden.(zie bron).

Een prima verzekering sluit je af bij de AAA, de Amerikaanse ANWB. Deze is wel iets duurder maar betrouwbaar.

——-Afhankelijk van de verzekeringsmaatschappij kan een adres ter plekke vereist worden.——-

Zelf Amerikaans staatsburger zijn, is echt niet noodzakelijk voor een verzekering.
——-Een internationaal rijbewijs wel.——-
(te koop bij de ANWB in Nederland)

Drive Away: Als je het nou toch te duur of te moeilijk/lastig vindt om te regelen, dan is er nog een andere manier van goedkoop vervoer. Let op: alleen mogelijk als je genoeg tijd en zin hebt in avontuur. Niet treinen, noch bussen , nee , Drive Away!

"Drive Away is het onbetaald overrijden van een auto van de ene plaats naar de andere, bijvoorbeeld ten bate van een verhuisde eigenaar. De chauffeurs krijgen de auto, een volle tank en iets meer tijd en iets meer kilometers dan ze normaliter nodig zouden hebben, maar verder geen vergoeding."(bron)

Voorwaarden, andere praktische zaken en namen van bekende Drive Away bedrijven staan in de bron.

Veel plezier!