Mag je in de VS als 18e jarige een auto huren?

Ik lees op verschillende autoverhuur bedrijven andere dingen dus vraag mij af hoe dat nou precies zit.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
1.7K

Antwoorden (1)

Het mag wel, maar veel autoverhuurders kiezen ervoor om dat niet te doen. Vaak is 21 jaar de ondergrens en betalen bestuurders onder 25 jaar een toeslag. Het maakt daar dus niet zoveel uit hoelang je je rijbewijs hebt, maar je leeftijd is bepalend. Zal ongetwijfeld gerechtvaardigd worden door risicoanalyse (jongere bestuurders maken vaker schade en dat willen ze niet).

Tip: kies er altijd voor om vooraf via internet je huurauto ind e VS te reserveringen. Dat kan rechtstreeks bij de verhuurder maar vaak goedkoper via een Europesche broker/boekingskantoor. Te plekke betaal je vele malen meer (o.a. aan verzekeringen) en heb je geen vergelijking meer.
Wat bruikbare sites:
www.eautohuur.nl
www.autoeurope.com
www.alamo.co.uk (kortingscode: alamo10)
www.expedia.nl
Utrecht