Wat kan ik nu doen om in later in Amerika (USA) te wonen?

Hallo,

Ik ben 16 jaar en zou later (op mijn 21ste) in Amerika (USA) willen wonen.
Op dit moment woon ik in Nederland.
Ik heb dus onderzoek gedaan en kwam er dus achter dat ik dus een greencard nodig heb. Nu kan ik daar volgens mij nu nog niet zo veel aan doen aangezien ik nog minderjarig ben.
Nu is mijn vraag : Wat kan ik nu doen om later in Amerika (USA) te wonen?
Moet ik gewoon wachten tot mijn 18de en dan pas proberen een greencard te krijgen of is er ook nog een andere manier om er 1 te bemachtingen, ookal ben ik minderjarig?

Alvast bedankt ;)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zorgen dat je daar een opleiding kan volgen/onderzoek gaat doen of zelfs een baan kan vinden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De VS is allereerst niet zaligmakend en je zult een sponsor moeten hebben om een reële kans te maken (loterij kan ook nog). Veel beter kan je in NL iets gaan doen waar je in uitblinkt dat vergroot de kans naar de VS. Goed Engels leren (en geen TV-Engels) helpt natuurlijk altijd...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zou eerst maar eens een paar weken rondreizen door Amerika, dan besef je, dat het hier in Nederland helemaal zo slecht niet is..
tinus1969
7 jaar geleden
Amerika deelt niet zomaar greencards uit; de eisen zijn hoog. Leer eerst een vak, of ga naar de universiteit (als wetenschapper naar de VS emigreren is relatief makkelijk).
dudemeister
7 jaar geleden
prachtig land voor vakantie maar daar wil je echt niet wonen geloof me

Het beste antwoord

Je kan misschien eerst als student naar Amerika gaan. Dan krijg je een tijdelijk studentenvisum, voor de periode dat je ingeschreven bent als student.

Daarna kan je proberen om na je studies een job te bemachtigen in dat land. Dan krijg je ook normaal gezien een werkvisum. Als je dit allemaal doet, ben je normaal gezien al een paar jaar ginder en zul je wel wat contacten opgedaan hebben. Misschien is het zo makkelijker om aan een permanente vergunning te komen. Veel succes.