Moet je voor een internationaal rijbewijs een bepaalde leeftijd hebben of een minimum aantal jaar in bezit zijn van een rijbewijs?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
4K

Het beste antwoord

Nee. Feitelijk is het gewoon een vertaling van het rijbewijs dat je al hebt (en ook bij je moet hebben) en dat 1 jaar geldig is.

"Wanneer heb ik een internationaal rijbewijs nodig?

In sommige landen buiten de Europese Unie (EU) heeft u een internationaal rijbewijs nodig als u aan het verkeer wilt deelnemen. Dit is een vertaling van uw rijbewijs in meerdere talen. Naast het internationale rijbewijs moet u altijd uw geldige Nederlandse rijbewijs bij u hebben.
Wanneer internationaal rijbewijs

Als u tijdelijk (minder dan 6 maanden) verblijft in een land buiten de EU, heeft u mogelijk een internationaal rijbewijs nodig. Of dat zo is kunt u navragen bij de ambassade van het betreffende land.

Verblijft u tijdelijk in een EU-land, dan is een geldig Nederlands rijbewijs genoeg.
Internationaal rijbewijs aanvragen bij ANWB

U kunt een internationaal rijbewijs aanvragen bij een ANWB-verkooppunt.

Geldigheid internationaal rijbewijs
Een internationaal rijbewijs is 1 jaar geldig."
Computoon
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Correct antwoord. Enkel een aanvullig: Iemand die 17 is en een rijbewijs heeft kan in principe ook een internationaal rijbewijs krijgen echter dit betekend niet dat men in elk land waar men komt mag rijden, zo is het in België en Duitsland verboden om als 17jarige te rijden.