hoelang doet een vrachtschip erover om van Alaska naar Rusland te komen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K
ItisILeClerc
8 jaar geleden
Vrachtschip? De afstand bedraagt nog geen 3 km. 's Winters kun je er gewoon naartoe wandelen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Welke havens? is ook handig te vermelden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De vraag gaat over vracht schepen.
Alaska heeft maar twee zeehavens van betekenis.
Valdez en Anchorage.
Voor vrachtschepen komt alleen Anchorage in aanmerking. Voor Rusland komt alleen St. Petersburg in aanmerking. Voorwaarde is dat het vrachtschip door het Kieler kanaal n de Brünsbuttel sluis kan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@itislLeClerc, de afstand van drie kilometer die u vermeldt is de afstand tussen de twee Diomedes eilanden die midden in de Beringstraat liggen.
Ratmanov Island (Big Diomede Island) aan de Russische zijde en little Diomede aan de zijde van Alaska.
Het vasteland van Alaska ligt hemelsbreed op haast 90 kilometer van het vasteland van Rusland. Aan beide zijden bevinden zich geen aanloophavens voor vrachtschepen.
tinus1969
7 jaar geleden
@JoanDARc, en Vladivostok dan? En waarom de Brünsbuttel sluis (en niet boven Jutland langs)?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@tinus1969, Ik heb deze route gekozen omdat over de Noord van Jutland varen ten opzichte van de route Noord-Oostzeekanaal een enorme omweg is.Het Noord-Oostzeekanaal een rechtstreekse verbinding is tussen de Oostzee en de Noordzee, dus de kortste en ik helemaal geen zin had om in de Langelandsbaelt te varen.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-1997-128-URS122.html Vanuit de haven van Vladivostok Kraj Primorski via de Japanse Zee om de Noord varen gaat via de La Pérouse Zeestraat tussen de eilanden Hokkaido en Sachalin of eventueel nog noordelijker via de Tartaren Sont (te smal). Eer ik dan nog via de Zee van Ochotsk de Beringzee heb bereikt is de hele boel dichtgevroren, als ik al niet ergens aan de grond zit.
Vanuit de haven Kraj Primorski moet dan toch de route om de Zuid gekozen worden en dat is een heel eind om.
http://www.marinetraffic.com/ru/ais/home/centerx:11/centery:55/zoom:8
tinus1969
7 jaar geleden
@JoanDArc; het probleem is, dat de vraag vaag is, maar dat je dus allerlei aannames moet maken. Het blijft onduidelijk waarom jouw aannames de beste zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@tinus1969, ik ken de route, weliswaar niet onder alle omstandigheden. Iemand die een beetje kennis heeft van deze route varen met een vrachtschip zal nooit en te nimmer de route om de Noord van Jutland nemen. Lees de bijgeplaatste uitspraak van de Raad voor de Scheepvaart waarbij de coaster m.s. Erna schuldig is aan de aanvaring in het Langelandsbaelt. Dan weet je dat een kapitein van een zeeschip deze route nooit zal kiezen.

Antwoorden (1)

In 2010 hadden nog maar vier vrachtschepen een vergunning om tijdens de ijsvrije periode via de zogenaamde Noordoostpassage , ten Noorden van Rusland, te varen. De jaren daarna zijn er steeds meer vergunningen verleend. Nu zijn het er ruim 400.
Rusland biedt daarom steeds meer faciliteiten om de noordelijke passage gedurende de zes ijsvrije maanden voor deze grote aantallen vrachtschepen mogelijk te maken. De ijsvrije periode wordt ook steeds langer..
Vrachtschepen die de Noordelijke Route kiezen, worden in konvooi begeleid door nucleaire ijsbrekers, waarvan Rusland er over zes kan beschikken. Zij lbereiken ongeveer een vaart van ten knopen (is ongeveer18,5 kilometer per uur) en kunnen door tot wel een meter dik ijs varen. Rusland garandeert nu een doorvaart voor zes maanden per jaar, maar de ijsvrije periode dat doorvaart mogelijk is, wordt steeds langer.
De vaartijd tijdens de ijsvrije periode is ongeveer vijf weken en twee weken korter vergeleken met de route via het Suezkanaal; in afstand is de Noordelijke Route ongeveer een derde korter.

Toegevoegd na 1 uur:
Rechtstreeks gemeten is de afstand Alaska – Wit Rusland ongeveer zeven kilometer. Maar over zee zullen schepen een enorme omweg moeten maken. Alleen al met een grote boog ten westen om Alaska heen. Op veel plaatsen is er ook te weinig diepgang waardoor de vrachtschepen een langere route moeten kiezen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik vaar dus niet zoals tinus1969 voorstelt via de Deense wateren bij Jutland over de Noord en vertrek ook niet vanuit de Russische haven Vladivostok Kraj Primorski via de Japanse Zee naar Anchorage
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-1997-128-URS122.html
http://www.marinetraffic.com/ru/ais/home/centerx:11/centery:55/zoom:8